lördag 12 juni 2010

Smooph har 50% rea











jag arbetar strax intill gallerian där Smooph har sin konceptbutik men brukar sällan gå in där. Nu fick jag ett mejl att de hade halva priset och då passar det bra att kolla vad som finns kvar. Jag köpte dels en vit klänning i bomullstrikå med volanger och spetsar nedtill på kjolen, inte så smickrande att bära bara men jag hade tänkt ha en kofta till eller en skjorta/blus upptill så att

att den mer funkar som en kjol även om det är synd att gömma ärmarna.

















Dessutom köpte jag en tunika i powder som känns lite OM aktig inte bara i färgen utan även i modellen.





Tjejen som jobbade i affären hade en jättesöt top som jag undrade lite över om de sålde men jag frågade aldrig eftersom jag gått igenom plaggen och inte sett den där, tänkte att den var från en tidigare kollektion. Hon hade ett spetslinne under och det var så fint. När vi sedan var på Entre igår så hittade jag linnet på Gina Tricot av alla ställen. Där ser man, när jag såg det på Smoophtjejen så trodde jag att det kostade mycket mer än vad det gjorde och slutsatsen av det är att man inte behöver köpa dyrt för att vara fint klädd.




3 kommentarer:

  1. Tunikan i powder är nåt jag skulle trivas i. Jättefina köp allihopa förresten!

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad roligt att du hittade till mig för då hittade jag ju till dig också..ja, det är inte så många i våran ålder som bloggar så det är ju jättekul att hitta någon..jag ser att du gillar Odd Molly..och det gör jag också även om jag skriver mer som en dagbok..men tycker om att läsa alla Odd Molly bloggar :)
    Kram och ha en bra kväll

    SvaraRadera
  3. Jättefina allihop!! Toppenköp.

    Ang Tallulah coat tror jag den skulle sitta som en smäck på dig men jag tror du ska ta en strl mindre än vanligt då den är ganska stor och töjer sig lite. Men den är så ljuuuuuuuvligt skön.

    SvaraRadera