torsdag 16 juni 2011

En vecka i full fart

och med en dip när det gäller klädsel. Har slängt på mig första plagg på morgonen. Idag har jag i alla fall haft en blus från KappAhls Vintage Stories denna vår, ett linne från Odd Molly och min Alexa från Mulberry. Från början var jag inte glad åt storleken tyckte den var alldeles för liten men nu tycker faktiskt bättre om denna storleken än den större. Mycket lätthanterligare men denna färgen är mer känslig för fläckar och det är inte kul. Jag har en svart stor och den behöver man inte vara så rädd om som denna. Vill inte tänka på om man skulle hamna i regnväder med den.

2 kommentarer:

  1. Kapp-Ahls-topen, var fin! Kan du inte behandla väskan med något vattenavstötande, det brukar jag göra, med gott resultat. Ungefär som man behandlar skor, jag har på en fetare och smörjade osynlig skokräm, sedan putsar jag upp finishen med en gammal strumpa. Slutligen sprayar jag på en vattenavstötande skyddspray (också för skor).

    Helena

    SvaraRadera
  2. Är det så? Ojoj.. en sån dyrgrip vill man ju använda i vått och torrt - få en fin patina men inte för den skull ha en fläckig väska.

    Hoppas du får en fin helg!
    Kramar

    SvaraRadera