tisdag 12 april 2011

Fingertoppskänsla .....

har inte jag när det kommer till vad man ska spara för att sälja senare till betydligt högre priser. Tex denna jacka, jag beställde den förra våren den kom och den provades, jag var tveksam och sålde den på Tradera efter ett tag till samma pris jag köpt den för. Minss inte vad den kostade men det var nog en 3.000  skulle jag gissa. Eller så var den dyrare och det var därför jag tyckte att det var lika bra att göra sig av med den igen.

Jag hittade den häromdagen på Tradera, tänkte tja man kanske ändå skulle ha den, den är ju faktiskt snygg. Priset är uppe på 5.325 kr,  skulle inte tro det. Men tanken slår en, varför sparade jag inte den förra våren för att sälja denna. Och varför är det så svårt att sälja sånt som man har sparat, till bra priser.

Det handlar säkert om tur, tur att det inte kom en liknande jacka denna våren tex.

Någon känsla borde man väl ha efter flera års köpande och säljande (mest köpande).

4 kommentarer:

  1. Haha.. ja, här är en till med lika dåkig fingertoppskänsla. Jag brukar nog tänka som så at det som säljer bäst är dels gamla godingar som är ovanliga och dels det senaste som finns ute i butik nu och därför säljer jag av det från denna kollektion nu som jag är säker på för annars får jag inte igen pengarna. Men vissa plagg säljer bra ändå.

    Hopplöst ju.. Kram

    SvaraRadera
  2. Som jag är osäker på menar jag... Dålig kontroll på fingrarna överlag har jag...

    SvaraRadera
  3. Sånt där går inte att förutspå! I bland blir saker jättedyra och i bland får man nästan skänka bort kläderna...

    SvaraRadera
  4. Ja jag känner igen mig också. Jag stod och höll nästan på att köpa exakt denna med 50% rabatt men avstod. VET du hur många gånger jag har ångrat detta? Köpte den halvånga istället.

    SvaraRadera