fredag 8 april 2011

Fitts and Comp again ....

Efter att ha läst varningarna på diverse bloggar igår så tänkte jag göra ytterligare ett försök att få ut mina sista pengar från F & C, de som var för gamla att kräva via Paypal.

I retur fick jag detta formulär från Amy och ett meddelande att de inte längre kan betala ut via Paypal, kanske de är utslängda därifrån.

Känns något osäkert att fylla i just för tillfället och visst ska man inte skicka sådana här uppgifter via mejl?

Någon mer som fått det?






"Fitts and Company, 1257 Valley Chapel Rd.

Walla Walla WA 99362
< 509 526 5490>

One Time Credit Card Payment/Refund Authorization Form

--------------------------------------------------------------------------------

Sign and complete this form to authorize Fitts and Company to make a one time debit to your credit card listed below.
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
By signing this form you give us permission to debit your account for the amount indicated on or after the indicated date. This is permission for a single transaction only, and does not provide authorization for any additional unrelated debits or credits to your account.
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------

Please complete the information beloI ____________________________ authorize Fitts and Company to Charge/Refund my credit card

(full name)account indicated below for _____________ on or after ___________________. This payment is for
(amount) (date)
_____________________________________.

(description of goods/services)
Billing Address ____________________________ Phone# ________________________

City, State, Zip ____________________________ Email ________________________

Account Type: Visa MasterCard AMEX Discover

Cardholder Name _________________________________________________
Account Number _____________________________________________
Expiration Date ____________
CVV2 (3 digit number on back of Visa/MC, 4 digits on front of AMEX) ______

SIGNATURE DATE"

16 kommentarer:

  1. Mja - jag vet inte om jag hade skickat över de uppgifterna. Nog för att jag vill tro gott om alla - men..

    Hoppas du får en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Jag tog faktiskt "chansen" och skickade över uppgifterna på detta formulär, men jag valde att använda ett kort som jag aldrig har höga summor på.
    Tog ca.2 dagar tills jag hade mina pengar på kortet.
    Även mitt tillgodohavande var för "gammalt" för att gå via Paypal, dessutom har tydligen Fitts & Co. "problem" med sitt Paypal-konto.

    Kändes lite läskigt att maila denna information men såg det som enda utväg att få tillbaka mina "sista pengar" hos dom (rörde sig om ca.550 dollar)

    Hoppas att det går lika bra för dig!

    /Anette

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag fick samma länk och känner mig också tveksam till att lämna ut dessa uppgifter.. Tror att jag i första hand ska vända mig till Visa och se om de kan vara behjälpliga i en sån här situation.
    Lycka till, mvh Sandra.

    SvaraRadera
  4. Nå er jeg skikkelig i tvil her. Hva skal man gjøre???
    Prøvde rapportere det til Paypal, men så ikke ut til at det gikk igjennom. Kanskje det er fordi den er for gammel? Min bestiling var fra sluttan av januar. Hvor gamle var deres bestillinger?
    Nå har jeg sendt enda en melding til Amy. Kanskje jeg får amme skjema som du. Jeg kommer nok til å fylle ut og sende til henne. Desverre har jeg bare et visa kort, så må ta sjansen på å bruk det.
    Lykke til, til alle dere andre.
    Mvh. Laila

    SvaraRadera
  5. Hei igjen. Jeg sendte Mail til amy og gikk dette til svar: Hi Laila
    U shouldn't believe everything u read in a blog. I am busy in my shop so I can issue refunds. I am chosen to issue refunds from cc because someone stole my paypal acct info. I will email u the proper info to fill out for a credit . Best
    Amy. Javel, så får jeg vente og se! Blir spennende å følge fortsettelsen....

    SvaraRadera
  6. You should never send any payment card details via e-mail, that is the rule no 1! Contact your credit card company in order to get your money back... Hope everything will be sorted out...

    SvaraRadera
  7. Hej gumman
    JAg har inte sett frågan om klänningen förlåt
    Den är inte såld. Är du sugen är du din annars lägger jag ut den igen
    Puss

    SvaraRadera
  8. Jag fyllde denna formulär, men gav inte CVV nummer. Den behövs inte för att kunna returnera pengar. Och fick sedan mail från Amy att hon har betalt summan till min Visa konto. Det tar några dagar innan beloppet syns där, och jag ska kolla saken.

    SvaraRadera
  9. Jag har också fått detta formulär...men att skicka kort uppgifter på nätet, nej. Jag vågar inte.
    Jag tog kontakt med banken och dom sa samma sak, men föreslog att skicka IBAN och BIC uppgifter. Så det har jag gjort. Men inte ett pip ifrån Amy sedan dess.....3 dagar har gått.
    Kanske kort tid, men för mej en evighet.....

    SvaraRadera
  10. Vad knepigt!
    Jag har inte fått formuläret men Amy har en skuld till mig. Vet i katten om jag vill skicka uppgifterna via mail ....hmm ska fundera på det.

    Tack för infon Evfa
    kramar

    SvaraRadera
  11. Det gick inget bra med IBAN och BIC uppgifterna heller......
    Vad gör man??

    SvaraRadera
  12. Jag vet inte riktigt heller hur jag ska gå tillväga. Hade också tänkt skicka ibannr som annicab men det verkar ju inte funka. Det är säkert både krångligare och dyrare för Amy. American Express hade jag tänkt kontakta men då måste man ringa för de tar inte mot mail alls. Undrar hur mycket Fitts är skyldiga, det verkar ju vara en del som vill ha tillbaka sina pengar.

    SvaraRadera
  13. Hej!

    som jag berättade i min f.d. kommentar, fyllde jag formulären och gav kortnummer samt giltighetsdatumet, men ingen CVV nummer, och skickade den till Amy. Just nu kollade jag min VISA-konton i banken, och hon har betalt va hon var skyldig till mig genast, som hon lovade. Och för återbetalning behövs det inte att ge CVV-nummer.

    Ville berätta, att denna funkade med mig i alla fall. Hoppas att ni andra får återbetalning också snabbt! Hälsningar,

    Tarleena

    SvaraRadera
  14. Hej igen!

    Ja...idag så fick jag en check ifrån Amy på hela beloppet. YeSSS!!!:0D tänkte jag. Glad i hågen drog jag iväg till min bank! Men.
    Checken går inte att lösa in i Sverige!!!!

    Nu har mejlandet börjat igen, men..ännu inget svar! Kämpa på! ;-D
    mvh
    Annica

    SvaraRadera
  15. Men varför kan hon inte föra över till kontonumret istället för att skicka checkar, det är så typiskt amerikanskt.

    SvaraRadera
  16. Ja, man kan tycka det! Men nu har jag fått svar ifrån Amy.
    Hon är nu bortrest över helgen..Men! Hon ska använda sin svärmors Paypal när hon kommit hem...!
    Jaaa....jag får väl se. Det gäller ganska mycket pengar, så..
    Jag har även kontakt med Odd Molly´s Johan som finns "there over"

    Over and out
    Annica

    SvaraRadera