måndag 25 april 2011

Iloveyourstyle

Jag har just börjat läsa denna bok. Den handlar om att hitta sin egen stil och av det lilla jag hunnit med så har jag verkligen börjat tänka efter. Amanda skriver om hur man hittar sin look och att mycket handlar om att bära kläder man tycker om och trivs i och som man känner sig snygg i. Låter enkelt men är svårt. Jag tittade tillbaka på min blogg från förra året i april och maj för att se vilka kläder jag använde då och framför allt vilka jag känner för att använda igen av dem. Det blev inte många kan jag säga. Jag blev själv överraskad över hur tråkigt klädd jag var, det var inte alls den bild jag hade tänkt mig innan. Det enda plagg jag var riktigt sugen på att ta fram igen var denna top från Gina Tricot som var något av en favorit förra våren. Och visst, jag gillar denna typen av plagg, vita med volanger eller spetsar kombinerade med jeans. Jag ska fundera vidare över vilka kläder som ska få finnas i min garderob framöver.

Trinny & Susannah tittar jag på varje måndag och det är kul för att de är i Sverige. Jag har delade känslor inför deras program och råd om klädsel. De har säkert rätt om mycket men ibland försöker man ändra för ändrandets skull på något sätt. Från uteliggare till aftonklänning, man kan ju undra om personerna verkligen ändrar sina klädstilar efter programmet. Det vore intressant med en uppföljning om ett år.

1 kommentar: