tisdag 19 april 2011

Köpenhamn





besökte vi igår. Underbart väder att strosa runt i, det kändes verkligen att våren är här på riktigt. Vi besökte ett par av våra favoritaffärer. Naturligtvis Odd Molly, vi i Skåne som inte har någon OM-butik är inte bortskämda med det utbud man kan hitta i en OM-butik. Jag kollade igenom alla kläder och det är kul att äntligen få se allt på riktigt. Jag hittade min favorit som jag letat efter men inte hittat och var nöjd med dagen så här långt. Jag har fallit som en fura för denna lace patchwork blouse i powder och gold. Ohh den är så cool och fin och jag älskar det guldiga ihop med min favoritfärg powder. Har letat efter den i Sverige och hade tänkt ringa OM-butiken som sista utväg men jag hittade den i Danmark.



COS är en trevlig butik också, även om jag inte handlar alltid när jag är där så vill jag alltid titta. Några plagg blev det i alla fall för oss där. Och ovanligt mycket färger för att vara COS tyckte jag det var. Det är alltid mycket folk inne på COS och jag tycker det är synd att de inte finns i Malmö.





Abercrombie & Fitch var en upplevelse, när vi var i USA handlade vi lite av deras kläder och butiken i Köpenhamn är värd ett besök även om man inte tillhör målgruppen. Kö in tex, inte något man ser så ofta och väldigt speciell atmosfär med mörka gångar och upplysta kläder. En en parfymdoft över det hela som kan kännas ganska jobbig när man väntat i ca en timme för att prova i en het affär. L köpte ett antal plagg och visst är de dyra men det är kul med något annat märke än de man är vana vid. Jag själv köpte två linnen som var otroligt söta.Däremellan har vi käkat panerad rödspätta med remouladsås och hemmagjorda pommes.


 Jag fick syn på denna klänning från HM:s CC som jag inte sett i Malmö eller på nätet men väl på Gizmolinas blogg vilket gav mersmak. Helt underbar, dock hade jag problem att hitta en i min storlek men till slut fanns den där. Att den danska kronan fallit i värde syntes tydligt på mitt kontoutdrag, jag gav mindre för den än vad den kostar i Sverige men då var den 100 DKR lägre i pris. En maräng är det och jag vill klä ner med skinnjacka och stövlar/boots.







 Slutligen handlade jag ett läppstift från Dior. Har sett reklamen med Kate Moss och sån här reklam kan jag gå på så det visslar. Få se om jag blir nöjd med det.





Mina outfits torsdag, fredag och måndag.


2 kommentarer:

  1. Herregud vad sugen jag blev på rödspättan:) H&M-klänningen var verkligen fin!

    SvaraRadera
  2. Så härligt ni har haft det:-)
    Det är något som jag frågar mig själv ofta...
    Varför vi inte åker över till grannlandet oftare?!
    Har aldrig varit i Mollybutiken där, bara den i stockholm en gång..
    Hade gärna tagit en tur över en dag och kollat in den..
    Vilken läcker kofta, har jag aldrig sett, och klänningen och läppstiftet!!
    :-)
    Du måste berätta sen om vad du tyckte om läppstiftet..

    Kraam

    SvaraRadera