onsdag 16 februari 2011

Asien 2004

                                      


Vi var i Thailand i november 2004, efter att vi avbokat vår resa som skulle gått till jul och nyår samma år. Vi var i Kamala Phuket, ett Kamala som inte blev sig likt efter det årsskiftet. När vi kom hem från vår resa sa vi att vi struntar i Europa och satsar på Asien härefter. Men efter katastrofen har inte lusten infallit.

På lördag ska vi åka till Vietnam och det ska bli intressant och skönt med värme. Jag känner att jag behöver värme efter denna vecka som varit, så iskall och blåsig och tröttsam. Jag hoppas att vädret är bättre när vi kommer hem men förväntar mig det inte.



Vi ska till Ho Chi Minh City under ett par dagar först innan vi fortsätter till Nha Trang. Jag hittade en sida på nätet om HCMC med tio olika saker att göra i staden, visst låter det härligt:

Drick en färskpressad mangojuice på La Habana.

Sippa på en Mojito på Hotel Majestics takterass i solnedgången. 1 Dong Khoi St., District 1

Ta en cyclotur på stadens gator en söndag då trafiken är lugnare.

Ät che, Vietnams mest populära efterrätt på gatan, förslagsvis vid korsningen Nguyen Dinh Chieu St./Dinh Tien Hoang St. i District 1.

Ta en dagstur till Cu Chi-tunnlarna.

Ta ett kvällsdopp på taket till hotel Renessaince.

Drick en iskaffe (Ca Phe Sua Da) med mjölk i parken
 
Från HCMC

3 kommentarer:

  1. Vietnamn.... Åh... har läst lite & det är väl typ Thailand "orört" ? Du måste fota jättemycket & skriva en hel story här i bloggen när du är tillbaka :-)
    Önskar dej en underbar resa ♥

    SvaraRadera
  2. Åh,vad härligt! själv åker jag med man & tonårsdotter till Koh Lanta på Tisdag! Älskar Thailand.Jag önskar dej en underbar semester!
    Nettan

    SvaraRadera