fredag 18 februari 2011

Fredagen 18/2

Jag fick hem ett par nya Odd Molly koftor igår och ett sidenplagg. Jag har varit lite orolig att plaggen skulle vara för små för jag tycker att de flesta upplever dem som mindre i storlekarna. lovely knit pointelle cardigan nedan tycker jag inte att färgen stämmer speciellt bra mot bilden. Jag trodde den skulle vara ljusare än den var lite som på bilden. Däremot tycker jag inte att den är mindre än mina andra lovely knits så det var en positiv grej speciellt som jag har köpt flera av denna kofta fast i andra färger.




Canna cardigan  tyckte jag var jättefin, från början hade jag inte tänkt köpa den men sen blev det så i alla fall. Lite kort i modellen kanske speciellt för mig som är lång och med lång torso. Men den funkar säkert bra till tex klänningar. Den rosa är också riktigt snygg men det blir bara denna färgen i alla fall för tillfället.


Sen var jag enormt spänd på hur  rock-a-fellow silk slip dress var i storlek. Jag hör nog till en minoritet eftersom jag gillar kanten på denna bättre än volangerna som varit på tidigare modeller. Jag tycker den är jättesöt och jag upplever det egentligen bara som en fördel att den är lite kortare i modellen också. Tightare över häcken än tidigare modeller annars rymligare upptill. Jag har beställt en rosa också.


                                                         
                                                  



Jag gick till Ajabaja på lunchen för att hämta ut min förbeställda wilma mankiller cardigan utan fransar och efter det var jag tvungen att kolla in vad Iisa fått in.




Och de hade rock-a-fellow silk slip tunic i min favoritfärg och kors i taket den passade. Jag trodde inte det faktiskt för jag provade förra årets motsvarande "lilla sak".



Sen fick jag ögonen på den ena tjejen som jobbar där och hon hade en underbar kofta. Nämligen denna lilla fina sak från Day. Som även finns på Tintinstyle så ljuvlig och helt oemotståndlig för en koftoholic som mig.





                         Dagens klädsel har varit denna och nu stänger jag ner här för semester, ha det bra alla.







5 kommentarer:

  1. Så mycket fint :0) Ha en trevlig semester och njut!

    ~Ingrid

    SvaraRadera
  2. Njut av din semester - vad roligt att du är nöjd med dina vårköp! (men vad är det för fin kofta du hade som dagens?)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Finfina grejor! Vi sprang nog nästan förbi varann i går i Malmö?
    Ha en underbar semester och njut.
    kram

    SvaraRadera
  4. Fina köp:) Ha en fin semester!

    SvaraRadera
  5. Skönt att höra att du inte tycker att pointellen är så liten. Har haft lite ångest inför min bokning, men då håller jag tummarna då!!! Trevlig semster önskar jag dig!

    SvaraRadera