fredag 11 februari 2011

Fredagen 11/2


                                           - klänning Nolita
                                           - underklänning Melmelli
                                           - jeansleggings Lindex
                                           - sjal Melmelli

Jag har läst på en del bloggar att de inte riktigt vet hur de ska lägga upp sina bloggar och vad de ska skriva om för att det ska vara intressant att läsa.

Personligen är jag väldigt ytlig när det kommer till bloggar, jag vill ha outfits och gärna någon som köper mycket nytt och nya kombinationer av plagg, inspiration helt enkelt. Jag läste  en artikel med en ganska känd person som jag inte minns vem det var men som  fick frågan vilka tidningar hon läste och gillade.   Och hon svarade Costume eftersom den bara innehåller moderelaterade artiklar, jag vill inte ha en massa annat som ofta kommer på köpet i modemagasinen utan bara mode. Och sån är jag när det kommer till bloggar också. Jag orkar inte läsa långa utläggningar om hur dagarna varit förutom i vissa speciella fall. Jag förstår om man träffat någon irl så blir ju allt sånt så mycket mer intressant än om man inte gjort det.

Så nästan alla bloggar jag läser är väldigt outfitorienterade eller så är det mycket information om kläder, provningar är superroligt och även nyheter som jag inte snappat upp på andra ställen.

En blogg däremot som jag tycker är väldigt intressant är Natalies på Finest. Jag läste henne när hon hade en vanlig Odd Molly blogg men den var inte speciell på något sätt men den hon skriver nu gillar jag stenhårt. Hon verkar vara en speciell tjej, väldigt mån om sina barn och med bestämda åsikter om mycket och dessutom står hon för dem. Jag gillar det. Och jag tycker det är modigt att skriva en blogg på det sättet icke anonymt.

Jag är anonym och jag trivs med det. Jag hade inte tyckt det varit speciellt trevligt att inte veta om tex min dotters kompisars föräldrar eller kunder eller kolleger på mitt arbete läste  bloggen och hade synpunkter som kanske kommit fram anonymt. Jag vill inte vara i i rampljuset och har inget behov av att synas på det sättet. Många tar illa vid sig när de förstår hur mycket man lägger ner på sitt intresse som i detta fallet är kläder och jag vill helst slippa det.

För mig är bloggläsandet en avkoppling och inte så mycket tänk.

2 kommentarer:

  1. Åh jag kan bara hålla med dig, med mitt bloggande behöver jag lite ytlighet! Få läsa om det jag älskar, mode och trender, bara få skriva det jag känner för den dagen... Få inspiration och blogga när jag själv känner för det och för min egen skull. Anonymiteten är lika för mig, bloggandet vill jag hålla för mig själv.
    Ha en skön lördag!
    Kram/C (en mycket trogen läsare av din blogg som älskar dina inspirerande combos)

    SvaraRadera
  2. Halloj - ja, som du vet är jag varken anonym eller har en renodlad modeblogg.
    Tror inte att jag skulle fixa att vara anonym vilket inte betyder att att jag respekterar dem som väljer att vara det.
    Har heller inte ekonomi eller intresse av att shoppa nytt flera gånger i veckan.
    Men instämmer i att jag sällan eller aldrig orkar läsa när inläggen blir för långa eller handlar för mycket om dagis etc.

    Vi äro olika =)

    SvaraRadera