lördag 12 mars 2011

Hur man snabbt får tillbaka sina pengar från Fitts & Co




Jag har skrivit förr att jag aldrig skulle handla från ovanstående webshop men så faller man dit i alla fall och tänker jag ger dem en chans till.

Jag gjorde en förbeställning i januari, en betalning för reavaror i början av februari och ytterligare en förbeställning även denna i början av februari. Totalsumma 615 USD.

Inga varor har kommit, och när det gäller förbeställningarna så kan man förstå att de tar tid (även om jag tycker det är ett otyg att jag ska ligga ute med pengarna under tiden) men reavarorna, de borde verkligen kommit efter 1,5 månad.

Jag har skickat två mail utan svar och då var måttet rågat. Om man betalat med Paypal som jag gjort så kan man anmäla hos dem att man inte fått sina varor. Och då blir det fart på företagen för de vet att det är viktigt att inte få anmärkningar hos Paypal eftersom det är ett viktigt betalningssätt att ha tillgång till i alla fall i USA.

Igår la jag upp mitt case idag har de svarat att pengarna är på väg. Problemet är att man måste göra detta innan 45 dagar gått från betalningen så nu har jag bara ett krav på Fitts men jag hoppas de betalar snabbt.

Behöver jag tillägga att jag kommer ALDRIG mer handla från Fitts & co.

By the way, jag är tillbaka från en härlig semester som jag kommer att skriva mer om senare.

18 kommentarer:

  1. Åh du är hemma igen - tidigare var jag inne här och funderade varför det var tomt och tänkte att det var en väääääldigt lång semester. Låter som om du haft det fantastiskt!

    :( ojoj.. vad trist med företaget.. hoppas pengarna landar snabbt nu då!

    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  2. Jag har råkat ut för samma sak som du med Fitts&co. Tidigare när jag har handlat där har det fungerat bra även om man har fått vänta länge på paketet, men nu kommer varken paket eller pengar trots löfte om återbetalning.
    Säger som du: no more!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Nej men vilka idiotier! Då håller jag mig till deepFLING även i fortsättningen!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Skönt att du är tillbaka för jag undrade också lite var du var och om något hade hänt.

    Och hahaha,,, bra att du hittat ett sätt för det här är ju helt otroligt. Något har verkligen hänt där. Kram

    SvaraRadera
  5. Åh nej är det sant...jag hade superproblem i höstas men tänkte att det var en engång företelse, men att man sedan skulle betala innan de skickade sakerna var ju väldigt konstigt. Nu har jag betalat men inte fått varken pengar eller kläder. Läskigt. de verkar ju så trevliga.

    SvaraRadera
  6. Shit, nu blir jag skitnervös. Nu mailade jag Amy på FB och svarar hon inte får jag väl jaga ikapp hennes man och familj. Men jag har lagt ut en massa pengar och får jag inte tillbaka dem så är det ju horribelt. Verkar vara mindre och mindre aktivitet på deras sajt på FB också, men jag fattar inte? Varför sälja saker man inte har? Jag har aldrig hört nåt så konstigt.

    SvaraRadera
  7. Då sitter/satt vi i samma båt...

    Hade förbetalat via Paypal de vårplagg jag hade bokat, men eftersom ingenting hände eller tycks hända än för den delen, så sökte jag om återbetalning via Paypal. Insåg att gränsen för detta var inom 45 dagar!

    Har dessutom tillgodohavande kvar hos dom eftersom jag returnerat 2 plagg sen tidigare.
    Detta var avräknat mot vårbeställningen, men jag kunde ju bara söka återbetalning via Paypal på det "faktiskt inbetalda" beloppet...

    Vad gäller REA-varor så beställde jag 3 plagg i december, men de har ännu inte fått in dem till sitt lager enligt Amy...???
    De har tydligen problem med Odd Molly som inte släpper leveransen av deras varor förräns en stor del av summan är inbetald (enl. Amy). Vet faktiskt inte vad man ska tro om detta, men efter att jag handlat upp mitt tillgodohavande vill jag absolut inte ha något med dom mer att göra!

    Samma dag som återbetalningen gjordes via Paypal för de vår-varor de inte kunnat leverera kom även en faktura gällande sommar-plaggen jag förbokat - HUR TÄNKER DE???

    SvaraRadera
  8. Här kommer en till som har stora problem med F&C!! Vad är det som händer!! Jag ligger ute med pengar till dom och får samma svar att varorna inte har kommit in. VARFÖR skickar hon då ut mail och erbjuder dessa varor? Säger inte ett knyst om att varorna inte finns i butiken utan är bara snabb att skicka ut invoice för betalning. Jag vill ha mina pengar tillbaka!!

    KRAM

    SvaraRadera
  9. Vill inte oroa er men tror att F&C har stora problem just nu med finansiering så hoppas att ni alla for era pengarna tillbaka. Jag är inte förvånad om dom är inte längre Odd Mollys distributör...

    SvaraRadera
  10. Jag vill uppdatera mitt inlägg från i lördags.

    Igår skrev jag ett mail till Amy att det är helt oacceptabelt med så här långa väntetider och att vi kunder inte får någon information. Jag krävde pengarna tillbaka för båda mina beställningar! Dessutom skrev jag att Odd Mollys huvudkontor är kontaktat. Jag vill informera dem om läget och fråga om det går att verifiera Amys uppgifter med Odd Mollys agent i USA. Inom 10 minuter hade båda mina inbetalningar skickats tillbaka.

    Amy verkar extremt frustrerad och ledsen över Odd Mollys långa väntetid med leveranser. Hon säger att hon betalar Odd Molly men inte får några varor. Jag vet inte vad jag ska tro längre så jag kommer inte beställa någonting av hennes tills hon fått ordning på sin business.

    KRAM till er

    SvaraRadera
  11. Oj, många som låg ute med pengar hos F&C. Låter konstigt att de inte får ut några kläder trots att de betalat, de kanske har skulder sedan tidigare eller? Sen förstår jag inte varför de inte svarar på mina mejl, jag skickade ytterligare ett för att kräva in den betalningen jag gjort först. Men hur kan man sälja reavaror som man inte har på lager??

    SvaraRadera
  12. Med risk för upprepa vad som skrivits ovan så är läget detsamma för mig. Har beställt och betalat både reavaror och vårplagg i 2 omgångar, men inget har dykt upp.Som tur är så var min första beställning från FC den första jag gjorde med PayPal. Och som tur är så tittade jag in på den här bloggen och blev påmind om de max 45 dagar som får gå från betalning. Var snabb att gå in på PayPal och öppna ett fall där jag kräver mina pengar tillbaka. Jag litar alltså inte på att Amy betalar tillbaka dem, som hon skrev i sitt svar på mitt femte mail, utan påtryckning.

    Nu är det bara att hålla tummarna.

    SvaraRadera
  13. Nä men OJ stackars er alla. Jag har aldrig handlat därifrån och kommer inte att göra det hellre oavsett vad som händer.

    ~Ingrid

    SvaraRadera
  14. Jag har samma upplevelse.
    Förbeställde i höstas, och reashoppade i julas. Båda gångerna fick jag kvickt en räkning, men inga varor. Efter att ha väntat i sex-sju veckor surade jag ur och meddelade Amy att jag tänkte ta kontakt med agenten i USA, för att höra om det hon påstår stämmer.
    Hon skrev nämligen att Odd Molly i USA inte godkänner att F&C lämnar rabatt till vissa kunder och därför håller varorna på sitt lager.
    Det låter ju i sig helt orimligt.

    När jag "hotat" med agenten fick jag dock snabbt tillbaka mina pengar.

    Jag undrar vad som pågår, och jag kommer aldrig mer att handla därifrån.

    Deepfling har ju inga problem att varken lämna rabatt eller leverera, så jag köper inte F&Cs argument.

    Något skumt är det.

    SvaraRadera
  15. Idag låg detta i min mailbox:


    I have a HUGE list of Odd Molly available ... Summer has not started shipping yet ... but if I can get buyers to commit but not pay yet, we can release the Mollies. I need help, I need the list sent to anyone that is a interested buyer, once we confirm enough sales, we can send invoices and send Odd Molly the funds ... Do you want to help me ... I won't send invoices until we have confirmed the right amount of sales ... Anyone the decides to purchase will get a bonus from me ... It could happen really fast, just need to get it out there, and give buyers confidence so we can ship our mollies.


    Amy E. Glase
    Fitts and Company

    SvaraRadera
  16. Håller som bäst på att försöka få tillbaka det belopp jag har innestående p.g.a tidigare returer. Då jag mailade igår och frågade om detta och även frågade om vårleveransen fick jag ett något "mysko" mail om att de som bäst håller på att gå igenom alla varor - har de fått sin leverans eller inte...???

    Trött på att höra att allt kommer ordna sig inom någon vecka, har hört den förklaringen sen i början av året!

    Fick precis som Bina ett liknande mail om att de hade SÅ MYCKET plagg från Odd Molly ("tons of Mollies") i lager att de ville att man skulle vidarebefordra till alla presumtiva "spekulanter", vet dock inte om jag skulle vilja dra in någon annan i denna soppan...

    Känns lite som att de bara försöker skjuta problemen framför sig. Tror precis som någon skrev tidigare att det kanske rör sig om ekonomiska problem hos Fitts & Co. Har tack och lov fått tillbaka mina pengar jag betalat via Paypal.

    Någon mer än jag som också blivit erbjuden medlemsskap i deras "exklusiva kundklubb"???
    Kostade "bara" $ 2 500 att gå med :-)
    /A

    SvaraRadera
  17. Har aldrig handlat där och kommer ej att göra heller som det verkar nu....

    SvaraRadera
  18. Fick min beställning anullerad och mitt Amex krediterat efter att jag läst detta.
    Vet inte hur det funkar i USA, men när jag för 100 år sedan jobbade på ett hotell som var på väg att gå i konkurs fick vi inte ens frukostbullar utan att betala kontant.
    Kan ju vara något sånt kanske?

    SvaraRadera