fredag 25 mars 2011

Nya coola dojor


Jag har fått hem två par skor som jag tycker är riktigt coola o fräcka. Dessa kommer från Vagabond och jag hade från början tänkt köpa ett par platta typ herrskor och dessa också på något sätt lite manliga i stilen. Jag tycker om lite annorlunda skor för att det gör så mycket av hela outfiten om man har något edgy på fötterna.




Sen har jag även köpt dessa boots från Catarina Martens, de säljs bla på Factory. Jag har alltid varit förtjust i denna stilen och de är så fina att kombinera med mer romantiska plagg. De ljusblå väcker habegär hos mig, men eftersom de är handgjorda så kostar de en del, men kanske på rean.






- kofta best behavior
- klänning By Ti Mo

Best behavior är ett märke som jag ofta köpte när jag var i Köpenhamn. Det är danskt men jag vet inte ens om det existerar än. Jag tyckte och tycker om deras koftor och jag har även någon klänning som jag inte använt på länge. Lite kul detaljer och sköna bomullsmaterial. Jo, de finns kvar, googlade precis och kom in på deras webshop.De har ofta plagg som man kan knyta/knäppa på olika sätt så att man kan variera hur man vill ha dem. Som ex nedan.





Nu blev jag lite nostalgisk, det är inte så många år sedan jag handlade på Free Fashion webshop och nu är den nedlagd. Och jag har inte ens märkt det eftersom jag slutade handla där. För bara några år sedan fanns inte alls det utbud som finns idag vad det gäller webshopar och många av de som var först finns inte längre. Grejen var att de sålde märken som var svåra att hitta på andra ställen men med tiden blev det fler och fler och även märkena själva öppnar upp shopar. Saken var att jag började köpa Odd Molly och då fanns inte lika stor plats hos mig för andra märken. Synd men det finns begränsningar för hur mycket kläder man kan ha och hinna använda.

1 kommentar:

  1. Man kan verkligen förändra en outfit beroende på vad man har på fötterna. Förr köpte jag nästan alltid mina mina skor från Vagabond :) De är så sköna på och har många snygga modeller. Av någon anledning har jag glömt av dem. Vet att jag har en par jättesnygga ballerina från förra året, i skinn med lite nitar på och så mjuka..Dags att ta fram dem nu kanske :) Kram

    SvaraRadera