måndag 26 april 2010

Måndagen 26/4



- livealot blouse
- kjol HM
- kofta Gina Tricot
Jag tittade på Maria Montazami ikväll och hon hade en poäng när hon sa att " om man alltid är snygg så är det svårt att göra sig snygg" tex för en fest eller något annat uppklätt. Skillnaden blir ju inte så stor mot hur man ser ut dagligdags som för dem som inte bryr sig mer än när det gäller att klä upp sig. Lite så är det tycker jag när det gäller kläder, om man nästan alltid känner sig fin så är det svårt att toppa det när det gäller. Men å andra sidan är det ju så mycket roligare i vardagen. En kollega sa en gång att hon inte målade sig till vardags för då såg man ingen skillnad när det var fest. Och så resonerar inte jag, jag målar mig alltid, dvs mascara har jag säkert haft varje dag sedan jag gick i gymnasiet. Jag brukar även ha ögonskugga och rouge och det har blivit till en ritual varje morgon som inte tar så mycket tid. Nu har jag ljusa ögonfransar så för mig känns det viktigt och är en del av mig.

2 kommentarer:

  1. Det är ju klart det är skillnad på vardags-makeup och full krigsmålning! Jag sminkar mig lite varje dag jag också. Dom gånger jag inte gör det brukar kunderna kommentera att jag ser trött ut!

    SvaraRadera
  2. Jag sminkar mig varje dag med det enklare som ögonskugga, mascara och eyeliner men till fest blir det hela köret med foundation och läppstift och röda kinder:-)
    Klär mig helst fint till vardags också men till fest blir det ju alltid lite extra...
    Vill ju känna mig fin och fräsch alla dagar:-)
    Men helt osminkad går jag aldrig ut, då kan jag lika gärna gå naken känns det som:-D
    Ha det bra,
    Kram Mia

    SvaraRadera