fredag 9 april 2010

Tog en sväng in på Åhléns efteråt


och döm om min förvåning när det fanns massor av dessa plagg alla till fullpris.




Att inte Odd Molly informerat Åhléns verkar mycket konstigt, jag synade ett plagg för skojs skull och det var stora hål i det. Konstigt att de inte sett det när de hängde ut kläderna men nu kollade jag speciellt och det gör ju säkert inte personalen om de inte vet vad de ska leta efter. Trist för de som handlar, de kan ju gå tillbaka med plaggen men ändå känns det onödigt. Jag tänkte säga till men jag hade lite brått och eftersom jag själv inte är intresserad utav dem så tyckte jag nånstans att det borde vara Odd Molly själva som informerar. Lite sur och allmänt ointresserad har jag blivit efter de sista turerna.

Desstutom fanns Mrs Rogers sundress och wigwamdress i flera färger.


9 kommentarer:

  1. Ja.. min lokala butik som säljer OM också har dessa plagg för fullpris, jag funderar som dig att jag ska informera dem, kanske jag gör detta imorgon, det verkar som de vet ingenting om kvalite brist på saloon serie... Varför är OM så dålig på att informera sina utförsäljare ??...

    Ha det bra
    Kenzy

    SvaraRadera
  2. Såg de i en av mina lokala butiker också. Tänkte säga till men det var tusen folk där och en jobbig kund som de var fullt upptagna med men kommer att gå förbi där och säga till om de har dem kvar. Skitmärkligt att inte Om informerat...
    Ha en kanonbra lördag!

    SvaraRadera
  3. Känns som att de tänker "går det så går det". Kan de få okunniga stackare att köpa för fullpris. så hoppas de bara på att slippa reklamationer. Kör en fuling helt enkelt. Fy, vad dåligt! =(

    SvaraRadera
  4. Vad dåligt! Dom kan ju knappast ha missat diskussionen kring kvalitèts-bristerna där...

    SvaraRadera
  5. Åhhhlens, vad kan man säga..?
    Jag var där och skull utnyttja min 20% rabattkupong och slå till på en 4 continent X-stich när jag synade sömmen i urringningen som satt snett. Jag påtalade detta för expediten att hon skulle titta igenom dessa och returnera till OM för de hade haft kvalitetsproblem med sneda sömmar. Jag hittade 7-8 som var felaktiga vid en hastig blick, och sa till dem att de skulle ta bort dessa från sortimentet - men ack, nej några dagar senare hängde samtliga felsydda tunikor kvar :(
    Dessutom hänger det gamla kollektioner på Åhlens tillsammans med nyheter - de har också mage att ta ut fullt pris för dessa - fy!

    SvaraRadera
  6. Ja, Åhléns! Vad kan man säga? Jag var inne och kikade på Åhléns här i Göteborg i förra veckan, men jag såg inte dem. Kan vara för att de inte beställt in dem alls alltså...

    Och åhh, köpte du en Alexa? Snälla kan inte du visa den här på dig så man ser propotionerna lite bättre på den? Kram

    SvaraRadera
  7. Min lokala butik visste heller ingenting om det. Jag berättade det för dem och de ringde OM och fick det bekräftat. Konstigt...

    SvaraRadera
  8. Dåligt av dom. Dock icke förvånad...Kålle&Ada i GBG visste om det, var där i förrgår, de höll på o packa ner alla för att returnera. Hon sa att alla butiker fått ett papper där de fick fylla i om de ville sälja de till 50% eller returnera.....

    SvaraRadera
  9. Låter onekligen märkligt.
    Dock är jag en 'Big Åhénsfan', har alltid blivit otroligt väl bemött på Åhléns City i Stockholm.
    Kan iofs tänka mig att administrationen inte är den snabbaste där.

    /Carina

    SvaraRadera