onsdag 28 april 2010

Onsdagen 28/4


- voile tassel top
- svart kjol
Simple as that.... ibland är det skönt med rymliga och sköna kläder där man inte behöver tänka så mycket utan man bara kan slänga på sig och man vet att det trots allt blir ganska ok. Nu känner jag att det snart är dags för vårkläder här också, vädret har varit ljuvligt de senaste dagarna men man vet att å andra sidan kommer det att bli lite svalare igen. Valborg kan bli vad som, jag har varit med om 20 grader fast det är många år sedan men även ösregn med medföljande kyla. Men det brukar vara den riktiga avsparken mot våren och maj är en underbar månad.

4 kommentarer:

  1. Enkelt med snyggt. My kind of Mollie :D

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att Saloonen är ganska liten i storlek. Jag har en 4:a och får precis igen dragkedjan i sidan. Visst är den fin! Luktar så där härligt som vissa av Mollysarna gör:)
    En Tassel top väntar jag på ska dyka upp till ett bra pris på Tradera. Gillar den jättemycket.

    SvaraRadera
  3. Hej hej!
    ÄLSKAR den bluse (Voila Tassel osv.), köpte en på Tradera som var för stor så nu går jakten efter en lika fast mindre då, du är toppfin i din.
    Å Valborg ja... det är väl som vanligt dunjacka som gäller då :(

    Ang. utförsäljningen så var det mycket folk och dåligt med provrum, men visst fanns det fynd att göra, men det var lite ’man ser inte skogen för alla träd som står ivägen’ känsla.
    Tror inte att du har missat något liknande tillfälle nere i Skåne, såvitt jag känner till har bara Odd Molly dessa egna utförsäljningar en eller två gånger per år i Stockholm, till dessa behövs dessutom en personlig inbjudan.

    Kram
    /Carina

    SvaraRadera
  4. Den är så fin voile tassel top...
    Jag har ingen aning idag vilket plagg som flyttade in för att den fina fick flytta ut..
    Men jag saknar den..
    Tyckte att den var så läcker till jeans också:-)
    Ja, dessa kläder till barn..
    Jag bara är lite rädd för att de andra tjejerna ser min dotter som tråkig och barnslig med sina kläder..
    Jag fick göra en stor beställning på hm för att hon skulle ha lite tuffare kläder i garderoben men samtidigt så tycker jag att det är synd..
    Hon är ju bara åtta år gammal..
    Innan var det mycket me and I men deras kläder blev lite för barnsliga tyckte till och med jag:-D
    Men hon vill gärna ha sånt som är gulligt..
    Som en söt katt på eller något sånt..
    Gulliga applikationer som nu hon såg på Chill Norway:-)
    Medans alla tjejerna i klassen går i korta jeansshorts med strumpbyxor under, tighta linnen i flera lager och en kort cardigan över..
    Stövlar med klack och en kort skinnjacka med stor scarf och en lång mössa på huvudet..
    Så ser alla ut :-D
    Ebay har jag aldrig vågat mig på men köpte innan när hon var mindre mycket på tradera..
    Och även till min äldre tjej som då gillade emely strange:-)
    Och till den lilla blev det Dora och sånt som inte fanns i butkerna här...Lego hade också mycket fint tyckte jag då..
    Men du har rätt att man inte vill att de ska skilja sig från mängden heller..
    De är ju bara barn en sån kort tid ju..
    men roligt att din dotter tar efter dig:-)
    Min äldsta har börjat låna mina mollysar och önskar sig själv en molly blus också:-D

    Ha det gott, kram

    SvaraRadera