lördag 15 maj 2010

Väskorna







i går var jag i Köpenhamn och bla inne på Mulberrybutiken. Nu har jag bestämt mig för att köpa den stora svarta Alexin och behålla min lilla i oak. Den svarta var snyggare på riktigt än på bilder och modellen på väskan kommer i nya versioner till hösten så jag tror att denna modell kan bli en klassiker eller i alla fall hålla i många år framöver. Problemet är att mina väskor inte håller så lång tid, jag är dålig på att ta hand om dem och jag skulle behöva rengöra ett antal av mina väskor hos någon professionell. Jag gillar den enkla modellen och tycker inte om för mycket loggor etc. Ovanstående är riktigt fin också men ganska känslig för smuts tror jag.


Ikväll kopplade jag av efter att varit på min duktiga dotters dansuppvisning där hon hade tre uppträden med att slösurfa runt bla på Costumes webtidning och hittade ett par underbara sandaler från Carin Wester. Naturligtvis slut i alla svenska och danska webshoppar vad jag kan se och jag känner mig besviken. Ibland ser jag något som jag får en omedelbar villha-känsla och sen börjar jakten men tyvärr fick jag ge mig denna gång. Det känns som ett mission impossible när tom preorder är överbokad. Men jag har ju andra sandaler och ska sommaren fortsätta som den börjat här så lär jag inte behöva dem.

3 kommentarer:

  1. Väskan är tokfin och tror svart är ett bra val. Tidlöst klassiskt och funkar i alla lägen.

    SvaraRadera
  2. Håller med dig om sandalerna. Riktiga villha! Händer mig ofta just deyt där att jag ser och vill ha och så finns det inte att få tag på. Eller så är det så snordyrt att det är omöjligt.... Typiskt det där!
    Väskan är inte heller helt fel.
    När det gäller den där ängeln så lär den jag ha något märke. Men jag kan bara inte komma ihåg och det är inget som står på den. Ska kolla med butiken där jag köpte den. Får jag klarhet i frågan så återkommer jag.
    Ha en bra söndag!

    SvaraRadera
  3. Väskan är döläcker! Gillar Mulberrys väskor. Sandalerna var snygga med.

    SvaraRadera