lördag 8 maj 2010

Jag var först.....


http://oddefva.blogspot.com/2009_10_01_archive.html den 28:e oktober förra året kunde man läsa att jag köpt en ny sjal. I en del bloggar har jag nu läst att de köpt nya sjalar, samma sjal som jag köpte i oktober 2009 och man blir förvånad. Varför? Ibland kan jag läsa i någon blogg om någon sorts nyhet som jag skrivit om tidigare. Och man tänker men det är ju gamla nyheter som skrivits om tidigare. Förvånad, inte för att man skriver om samma saker utan för att man skriver som om man aldrig tidigare läst om det. Och man förstår helt plötsligt, personen i fråga har inte läst min blogg. Ibland tror man att hela Sverige läser ens blogg men så är naturligtvis inte fallet och det får man svart på vitt när någon kommer med nyheter som är "gamla" i ens egna ögon.

Vad det gäller sjalen så har det gått ett halvår sedan jag köpte den men den har inte blivit använd så mycket. Det är inte riktigt min stil och det var nog mest min dotter som ville köpa den. Jag tycker den är fin men den kräver sina attribut.

7 kommentarer:

  1. Ha ha, jag vet precis vad du menar.
    Man skriver om något (nu är det inte så ofta som jag skriver om något specifikt plagg) å så en tid senare så skrivs det jättemycket om just den grejen ¨å man undrar 'men jisses en sån lång startsträcka---'

    Tycker att schalen var fin men möjligen lite ryshig för dig, finns andra som säkerligen skulle fungera bättre :)

    Kram
    /Carina

    SvaraRadera
  2. Spelar det nån roll vem som var först? Ibland är det lite fjortisnivå bland er Molly-bloggare.

    SvaraRadera
  3. Jag skrev inte om min sjal när jag köpte den... men vill erkänna att efter sommaren ifjor inköptes min, även på UNICA i Vellinge... tur vi ligger lite före i tiden kanske :-)

    SvaraRadera
  4. Haha det var samma här, min kompis hade köpt sjalen i höstas, så när jag såg den tänkte jag att det måste vara den sjalen mamma ville ha. Det var det, så hon fick en i julklapp av mig. Jag kanske inte borde nämna att jag tappade bort min mammas när jag lånade den för ca 2 månader sen. Usch och fy!

    Jag köpte en egen senare på mellandagsrean och nu har de blommat upp igen. Men fina är de vilket fall som helst.

    Kram

    SvaraRadera
  5. CLE: Ja du har nog rätt, den är inte riktigt min stil det var nog mest dottern aom ville ha den.
    AE: Inte det minsta, det här var mest en reflektion baserd på humor fast det kanske inte framgick.
    Exklusiv vardag: Ja tur var nog vad det handlade om..
    Erika: Dessa sjalar känns ganska tidslösa liksom OM så de funkar säkert ett tag till

    SvaraRadera
  6. haha :D Skall läsa din blogg ännu oftare nu när man vet att du är så framme i tiden ;) Kram

    SvaraRadera
  7. Vill du sälja din då? Jag har en i creme men till min blå love tha twill back-kappa skulle denna vara mumsig....

    Kram, Fia

    fiasdesign@live.se

    SvaraRadera