lördag 23 oktober 2010

Internetshoppar

Jag har handlat ganska mycket från internet denna höst. Jag har i många fall inte hittat de plagg jag velat ha här hemma. Och allra mest har jag handlat från Deepfling som jag tycker är en toppenaffär. Jag har handlat tidigare därifrån också men nu har det blivit extra mycket. Anledningen är främst värdet på USD och att man har får fri frakt om man handlar över 100 USD och det blir det för det mesta.

Deepfling packar varorna och skickar dem snabbt till skillnad från tex Fittsandcompany, jag beställde på rean den 2/10 fick besked om att varorna var skickade och trackingnr den 20/10, Lite märkligt måste jag säga och förvånande för mig som trodde att de var skickade för länge sedan. Riktigt dålig service tycker jag, är det reavaror så har man ju kläderna hemma och då ska det inte ta så lång tid tycker jag. Dessutom har det aldrig hänt att jag fått betala moms eller tull på kläderna från Deepfling vilket är ett måste för att man ska tjäna på affären. Det skulle inte förvåna mig om jag får dessa kostanader på kläderna från Fitts.

Kolla in dessa fina bilder som jag hittade på Deepflings blogg, visst blir man inspirerad till nya kombinationer.


På nedre bilden finns ett par snygga leggings som jag har i min ägo men aldrig använt och visst får jag nya idéer hur dessa ska komma till användning.

5 kommentarer:

  1. Har aldrig själv beställt från USA, men har hört att Deepfling är snabba. 20 dagar för att skicka, det låter inte roligt alls. Tycker att jag läst positiva saker om Fitts innan, men detta får mig att tänka efter mer än en gång innan något skickas efter därifrån.

    Vilka snygga leggings, var heter de? och var har du köpt dem?

    Kram K

    SvaraRadera
  2. Hej där!
    Hsar aldrig beställt något från USA, men med de nuvarande dollarkurserna så kan det kanske löna sig.
    Hade ingen koll på att det var fri frakt om man beställde över 100 dollar, det verkar helt otroligt bra - hmm, deep fling näst =)

    SvaraRadera
  3. Jag har åkt på tull varenda gång jag handlat på F&C. Aldrig hos deepFling dock!

    SvaraRadera
  4. Jättesnygga bilder. Jag har aldrig vågat beställa från USA, men jag kanske borde det nu..
    Leggingsen, är det Odd Molly och vart har du i så fall köpt dom?

    SvaraRadera
  5. Leggingsen är Odd Molly och kommer inte förrän till våren men jag har lyckats få ett par genom en kontakt. Helt underbara.

    SvaraRadera