söndag 10 oktober 2010

Märklig historia

idag när vi var en sväng in i en av de affärerna som säljer Odd Molly så var vi med om en märklig sak. En kund frågar en av expediterna, de var fyra stycken denna lördag, om hon jobbar i affären. Ja säger hon. Ja, jag trodde det först säger kunden men sen såg jag att du har larmet kvar i klänningen och blev osäker. Oj, syns det säger expediten.

Jag undrar så här, går personalen runt med kläder från butiken som fortfarande är larmade? Hängs de sedan ut igen till försäljning? Tvättar de kläderna med larmet på? Om jag varit anställd hade jag bara sagt något om att jag provade just denna klänningen eller något liknande men oj, syns det? är en märklig kommentar.

Jag funderade en del på detta senare och kunde inte låta bli att undra om detta är vanligt, jag har aldrig sett det tidigare men framöver kommer jag att kolla lite närmare. Jag tycker det är extremt fräckt om det är så att plaggen bara hängs ut i affären på nytt även om de bara varit använda några timmar. Det kan väl inte var fair mot kunderna.

Min tröst är att ingen av personalen har samma storlek som jag så risken att jag får ett använt plagg är kanske mindre.

Denna klänning handlade storyn om:

4 kommentarer:

  1. Mycket märkligt, vi får då köpa våra kläder och smycken i butiken precis som vilken kund som helst fast till 20 % rabatt. Inte får vi använda och hänga tillbaka, det låter inte riktigt bra!! Inte bra alls!!

    ~Ingrid

    SvaraRadera
  2. Det är inte första gången man hör sånt. Att kläder används och hängs tillbaka. För jäkligt....

    SvaraRadera
  3. Ojdå, lite småäckligt!
    Eva

    SvaraRadera
  4. Det där låter inget bra! Jag har själv inte sett det, men det betyder inte att det inte förekommer. Tacka vet jag när man får sina Mollysar i påsen direkt. Oöppnad. Kram

    SvaraRadera