onsdag 21 september 2011

BASGARDEROB - Hur ser min basgarderob ut för att det ska fungera för mig?

                                               
Basgarderob är ett ord som jag är allergisk mot. Visst har jag också en typ av bas bestående av jeans, leggings, linnen, koftor o dyl. Jag som läser mycket modeböcker och tidningar läser ofta artiklar om "Dessa plagg ska ingå i din basgarderob". Då består det ofta av kavaj, vit skjorta, kostymbyxor och pennkjol. Dessa plagg är inget som jag har frekvent i garderoben men ibland när andan faller på kan de finnas där.

Men jag tycker att bas är boooring, jag gillar precis tvärtom, kläder som kanske inte går att matcha med halva garderoben men som är kul och härliga och gör en glad när man bär dem. Jag har inte heller ett jobb där det krävs en viss klädsel utan många faktiskt är mer nedklädda för att inte säga slafsiga än dressade.

Detta måste jag dock ha i min garderob

* jeansleggings
* svarta leggings/tights i massor av modeller
* linnen i alla färger
* koftor, koftor och åter koftor
* boots och Converse

Och så är Lovelove tank bas för mig, jag har nog en tio stycken utav dessa linnen i olika färger. Använder dem under andra plagg tills de inte är fina längre, då sover jag i dem. Så sköna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar