fredag 30 september 2011

VÄSKOR - Hur ser väskor jag faller för ut? Favoritväskan? Märken?

Jag älskar väskor och är speciellt svag för märkesväskor. Egentligen finns det ingen anledning till det för det finns massor av fina väskor som inte är av kända märken som är fina. Men det är något speciellt med en fin märkesväska. Jag har lite svårt för LV-väskor eftersom det finns så många fejk, min dotter och jag brukar roa oss med att gissa om en väska är äkta eller inte genom att titta på bäraren.

Mina favoritmärken är Marc Jacobs och Mulberry. MC är fina och känns fräscha i modellen och de är inte svindyra heller. Mulberry är dyrare men känns mer klassiska och med ett andrahandsvärde som är bra om man nu skulle vilja sälja dem.




I höst har jag använt min Mulberry Alexa väldigt mycket, jag trodde inte att det var en väska för mig, dvs jag gillar stora väskor och denna är mer medium i modellen. Men den funkar bra när man vant sig. För det handlar ofta om att vänja sig vid en väska att boa in den till sin.








Sen gillar jag mina stora Marc Jacobs Fransesca, jag har en i ljusbrunt och en i svart. Den är stor man får plats med mycket och den är snygg och cool.




Favoriterna kommer dock från Miu Miu, nu låter det som jag har många väskor därifrån men det stämmer ej. Två stycken har jag men jag känner mig ganska ensam om dem. Har inte mött någon med samma väska när jag burit dem och det gillar jag. Jag vill inte möta folk med samma kläder och väskor som jag själv, det känns bara tråkigt tycker jag.

Denna har jag blivit erbjuden att sälja när jag gått på stan men det kommer jag aldrig att göra och det finns få som kan betala det jag vill ha för den. Den var riktigt dyr som ny men jag har köpt den second hand och inte gett så mycket för den. Love it.

1 kommentar:

  1. Snygga, snygga! Mulberry Alexa är min favorit, skulle gärna fått bott här!=)

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera