söndag 25 september 2011

• SIGNATURSMYCKEN - Vilka smycken trivs jag bäst i? Designer?

                      
Jag är en smyckemänniska men ändå inte.

För många år sedan när jag använde bismarklänkar i guld och guldringar så hade jag samma smycken dag ut och dag in.

Sen kom jag in i period när jag köpte mycket skröfs, dvs plast och billigare smycken och då skiftades det hejvilt.


Nu köper jag lite dyrare smycken igen dock inte Guldfyndsstuket.

Jag tycker om stora och grövre smycken, för tillfället blir det mycket ringar från Björg. Jag har även halsband därifrån men jag är inte så mycket för halsband utan kör mer med stora örhängen och då tycker jag det räcker oftast.






Jag är väldigt förtjust i deras dödsskalleringar och har flera stycken, dyra men betalar sig eftersom jag använder dem så mycket.






Sen har jag just nu dille på örhängen med kors, det finns nog ingen som är mindre religiös än jag men jag gillar kors. Formen är så fin och de är så coola på något sätt. Och eftersom jag har ganska mycket dödsskallar på andra smycken så behöver jag något som väger upp detta.

På tal om Guldfynd har jag faktiskt köpt ett par silverörhängen med kors därifrån, från Kenzas kollektion.

Och så hittade jag två andra par på MQ av en slump. Lite samma stuk som Rock by Sweden fast mycket lättare och det passar mig mer.








Armband har nästan alltid och jag känner mig nästan lika naken utan armband som klocka. Något som fattas.
Oftast har jag mitt rosa Hermes armband som var dyrt men som nog är det billigaste om man räknar pris per gång jag använt det. Det sitter på nästan jämt.

Men jag har ibland läderarmband från  J Dauphin och David and Martin har också coola ting.







Riktigt coola armband dock ganska dyra.


Det jag önskar mig mest just nu är detta armband fast helst i silver från Pamela Love. Jag har varit på väg att köpa det men tyckt att det varit för dyrt trots allt. Men det är riktigt coolt.




Jag köpte detta armband från Kenneth Jay Lane för några år sedan och använde det härom dagen, fick kommentarer om vart jag köpt det och trodde då att det inte gick att få tag på mera men jag såg att det finns fortfarande. Ca 1.000 kr är ju ändå en hel del pengar och många tror nog inte att det är så dyrt. Det är ju inte lätt att veta vad smycken kostar genom att bara titta på dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar