måndag 19 september 2011

Kul lista hos Katinka

                         
 STIL - Hur skulle jag beskriva min stil?

Jag som inte är någon listmänniska egentligen och har dåligt med tid för bloggande kan inte låta bli att haka på denna roliga.

Min stil, hur är den? Jag har inte bara en stil utan ganska många, ena dagen jeans och tröja, helt enkelt och andra kanske Odd Molly eller något liknande. Jag har alltid tyckt att det varit lite skumt med folk som klär sig i endast ett märke, fast vissa Odd Molly bloggare har en cool och egen stil och det är himla kul att se. Skumt behöver inte betyda corny fast strange kanske. Fast jag hade nog reagerat om jag jobbat ihop med någon som endast bar OM, för att inte tala om att det hade kommenterats och funnits synpunkter från kollegor. Dessutom hade jag blivit uttråkad om jag bara hade ett märke, det finns ju så mycket som är snyggt.

Det jag trivs bäst i är  en tunika/kortare klänning med kofta över. Gärna ett par annorlunda och fräcka leggings gärna med skinndetaljer eller dylikt. Och avslutningsvis ett par boots, typ lite coolare stuk även på dessa. Avslappnad och skön klädsel men ändå med en twist och det får absolut inte vara tråkigt. Vilket det blir i alla fall ibland.

Jag gillar att ha kläder som inte finns på alla andra, och just OM är det nästan ingen som har på mitt arbete så det känns bra. Jag hatar att gå på stan och se andra med samma plagg, fast det är ju oundvikligt men det händer inte så ofta faktiskt.





Några exempel på kläder som jag trivs i och på något sätt står för min stil.

3 kommentarer:

  1. Jag gillar din stil! Mycket fint i din garderob:)

    SvaraRadera
  2. Jag gillar också din stil och håller med om att jag inte tycker om när andra har samma plagg på stan. Och ja, Odd Molly var dag går inte. Fint, men fint mixat också. Kram

    SvaraRadera
  3. Whatever your style is called, it works for you and looks great. It is good to mix up brands, especially when they compliment each other.
    I like your examples of your style.
    Kram,
    Karen XOXO

    SvaraRadera