måndag 20 december 2010

Måndagen 20/12


                                                         - remix blouse
                                                         - love love tank
                                                         - kofta GT
                                                         - svart byxor

Att stå och vänta på bussen i 20 minuter i iskyla och i en enorm trängsel är ingen hit och inte blir man julegod heller. Nej, istället förbannar man sig själv och sin oförmåga att fixa julklappar i god tid. Jag tittar upp på skärmen där man ser vilka bussar som är på g och vilka som borde vara på g men mitt nummer finns inte med. Däremot kommer det stort antal av alla andra bussar, vissa går halvfulla iväg. Men så till slut kommer min buss eller rättare sagt två stycken samtidigt. Trängas har man blivit bra på som bussåkare, det finns nästan inga skrupler kvar hos mig och jag tränger mig fram så gott jag kan. Det får man göra när man kommit upp i min ålder för när skulle man annars göra det. Som ung var jag alldeles för försynt och som senior orkar man säkert inte. Jag är i alla fall glad att man inte har barnvagn mera, att gå av i värsta snödrivan med vagnen ser inte kul ut. Kändes skönt att komma hem och i natt ska det tydligen bli riktigt kallt.

1 kommentar:

  1. Var som bekant i Göteborg för ett par veckor sedan, där fick vi stå i iskyla och vänta på språvagnar som vägrade komma - spännande men kallt.
    Nej, tacka vet jag bilen - den vinner tammetusan i alla lägen =)

    SvaraRadera