fredag 31 december 2010

Mina bästa OM-köp under 2010 - Gott Nytt År

Tänkte skriva lite om mina bästa köp från året som gått. Och jag kände att detta är inte lätt för det finns inga klockrena favoriter egentligen. Men resonemanget har gått så här - har man köpt mer en ett ex av ett plagg måste det vara en favvo.

Prespring handlade jag endast en blus ifrån och den är ännu oanvänd. Men jag funderar på att ha den någon dag, soon.

Från vårens kollektion köpte jag fyra stycken lovely knits - jag som inte alls gillat denna kofta tidigare fick helt plötsligt dille på dem. Har tidigare tyckt att de inte varit snygga oknäppta och som knäppta har de efter ett tag börjat kännas som tvångströja.





Dessutom blev det två till, den färgglada med glittereffekter som jag bestämt mig vid redan när jag såg den för första gången och en virkad i chalk..



Remixblouse blev också en favorit, jag gillar modellen på denna, tycker inte så mycket om för snäva plagg och då passar denna bra, dock måste den förlängas annars blir den lite kort.






Av denna trio är den rosa favisen. Senare under hösten blev det ännu en.

En klänning som till blev tre hos mig är livingloving dress, en klänning eller snarare underklänning som aldrig skulle hamna hos mig tills jag insåg att den var finast just som underklänning.







Sen till en klänning som jag inte alls såg från början men när vi var i Köpenhamn i somras så blev jag helt tokig i den. Helst hade jag velat ha den i powder men den fanns bara i rött där och egentligen är rött inte min färg och jag har extremt lite kläder i rött men det blev den som fick följa med hem till Sverige. Efter det bestämde jag mig för att leta efter en powder på Tradera men fick istället syn på en i blått och klickade hem den. Efter ett tag dök det även upp en i powder och samligen var komplett.








Sen till mitt senaste inköp, en Tutu som jag köpte på rean hos Åhléns i rosa. Jag har en vit och en i dark powder sedan tidigare och gillar nästan allt med denna tunika. Längden, stilen och tyget som egentligen skulle behöva strykas vilket i sig när en nackdel men som funkar ändå, lite skrynklig så där.



Sen finns det ett plagg som jag köpt fyra ex av 2010 (om jag inte räknar lovelovetank för det har nog blivit fler är fyra utav den) och det är Wig-wam. I somras köpte jag en grå och nu i höst/vinter har det blivit hela tre stycken. Men finns det något finare än denna klänning, man behöver bara titta runt i alla bloggar så förstår man.




 
Hoppas att 2011 blir ett riktigt bra år för Er Alla.

1 kommentar:

  1. Vilka fina köp du gjort under året!! Roligt o se vad du gillar! Önskar díg ett riktigt Gott Nytt År!!
    KRAM

    SvaraRadera