lördag 20 februari 2010

Dagens Rykielköp

Jag kom till HM ca 10.30 och då fanns det till min förvåning mycket kläder kvar. Dock bara i små storlekar S och XS, några enstaka M. Jag trodde då att de sålt slut på L men blev varse när jag kom hem och kollade webshoppen att det tydligen inte funnits så många L överhuvudtaget

Denna tröja köpte jag och jag bytte mig från en S till en M och slutligen hittade jag en L utanför provrummet. Mycket mjuk och härlig i materialet och ganska stor i storleken.



Sen köpte jag en hög med kläder i storlek M, jag upplevde dem som ganska stora i storlekarna och Rykiel är ju oftast inte små normalt sett. Jag köpte en svart och en rosa av denna top, den verkar vara inspirerad av topen som SJP har i Sex and the City fast den är ju så mycket snyggare men dessa är charmiga på sitt sätt.






Denna randiga sak hade jag suktat efter sen jag såg den först och den åkte med mig hem.






Klänningen nedan passar mig bra i storlek M, den har en underbar tyngd i tyget och överhuvud taget tycker jag att kvaliteterna på plaggen känns riktigt bra. Naturmaterial i det mesta tror jag.






Sen köpte jag även halsduken, en brosch, väskan och dockan som jag tänker ha som mascot vid datorn.












Sist köpte jag det svarta diademet till min dotter.


Jag har en del Sonia Rykiel kläder sedan tidigare, hon har två linjer varav den ena är helt okej prismässigt i alla fall vid rea och det är Sonia by Sonia Rykiel. Så är man van att lägga pengar på OM så kan jag inte förstå att man tycker att detta är oöverkomligt prismässigt. Jag kommer att lägga ut mina SR plagg någon av de närmaste dagarna.


6 kommentarer:

  1. Vad mycket fint du har shoppat. Jag ville också ha den rosa klänningen i storlek M men den tog slut i webbshoppen. Får hoppas att det kommer någon retur på den. Min lilla dotter fick iallafall den rosa klänningen, randiga tights, rosa basker och dockan.

    SvaraRadera
  2. Hade min dotter varit mindre hade jag handlat till henne också, jag är svag när det gäller designersamarbetena och Rykiel tycker jag om sedan tidigare.

    SvaraRadera
  3. Kanonfina köp! Framförallt tycker jag att koftan och klänningen är helt underbara. Själv missade jag helt och hållet att det var igår. Så kan det gå när man har en massa annat i huvudet... Ska bli kul att se plaggen på dig. Ha en bra söndag!

    SvaraRadera
  4. Jag ser fram emot att se dig i plaggen
    Tyvär blev här inget shoppat alls

    SvaraRadera
  5. Jag missade helt att släppet var igår så det var först på kvällen jag kollade webshoppen och då fanns ingenting i stl L. Gick över till Tradera och köpte den randiga "seglar" inspirerade tröjan där för 449kr i stl L. Vad kostade den på H&M?

    Jag vill ha scarfen och dockan också men det är slut på webshoppen. Undrar om det finns något kvar på stan...

    SvaraRadera
  6. 'Den randiga i rosa och gult är nog det enda jag fastnat för faktikst. Men då är den helt underbar och verkligen en pralin! Ska bli kul att se bilder på dig sen!

    KRAM

    SvaraRadera