lördag 22 januari 2011

Nya trenden - att förboka

jag kunde inte hålla mig för skratt när jag såg att man kunde förboka hos Provrummet. Är detta den nya trenden? Jag blev inte jättesugen om man säger så. Jag sticker inte under stol med att jag gillar förbokningarna för Odd Molly. Dels för att plaggen är eftertraktade, i viss mån svåra att få tag i, när det gäller vissa modeller och storlekar i alla fall.

Jag har läst tidigare att de stora designmärkena har sålt kläder direkt som de haft visning på gällande kommade säsonger. Och visst är det så, om man ser något fint som man vill ha, så vill man ha det nu. Även om man inte använder det på flera månader.

Fast man kan undra hur det ska sluta, man köper nästa års vårkläder nu. Nog för att säsongerna gått lite ur led men detta verkar lite konstigt.

Jag vill med detta inte säga att jag inte gillar Provrummet för det gör jag och har köpt en del därifrån. Men någon förbokning känner jag inget behov av.

2 kommentarer:

  1. Vi är alla olika och tur är väl det! Underklänningarna från Provrummet har tagit slut snabbare än dom kunnat producera nya och dom har blivit dränkta i mail om när nya kommer. Istället för att lägga en massa resurser på att svara alla mail bestämde dom sig för att lägga ut klänningarna och så kan folk förboka istället för att maila. Smart tycker jag! Kramar

    SvaraRadera
  2. Bra att man kan förboka Odd Molly! :)

    SvaraRadera