måndag 10 januari 2011

Väskan som luktar python .....


Jag köpte denna väska från Amerika och visst luktar den inte python. Utan den är rejält parfymerad så som bara varor från USA kan vara. Märket är Michael Kors och jag blev förälskad i modellen när en liknande visades i ett TV-program. Det är en drawstring satchel och jag bloggade runt lite för att kolla vad det var för väska jag köpt. Rejält dyr har den varit som ny, den jag köpte var en begagnad men i underbart fint skick. Men jag upptäckte även en annan sak, den är gjord av Pythonorm......

Kan det vara möjligt var min första reaktion, jag trodde att det var ett präglat skinn och inte alls från någon orm. Det känns inte helt ok för mig, för jag är inte alls för äkta pälsar o dyl. Skinnväskor och skor har jag men just ett skinn av denna sort väcker känslor hos mig. Jag blir nästan rädd när jag ser demonstrationerna utanför en butik som ligger på Gustav mot pälsar och jag kommer i min fuskpäls. Att de ska ta miste och tro att jag bär äkta vara alltså.

Fast jag tänker så här, vem kommer att tro att väskan är av ormskinn? Alla kommer att tro att den är av ett annat skinn. Och jag vet ju inte helt säkert själv men bra känns det inte.

Jag som tänkte denna skulle bli så fin till sommaren. Och i Kaliforninen är det faktiskt förbjudet med väskor av python.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar