måndag 27 juli 2009

2005 Stella McCartney Del 2






























































Nu var det dags för min favorit Stella McCartney. Helt plöstligt var mycket mer surr innan kollektionen kom ut och massor med bilder i tidningarna. Jag tänkte inte köa utanför HM men gick tidigare på lunch eftersom jag jobbade nära en av affärerna som sålde kollektionen.

När jag åkte rulltrappan upp till andra våningen så tittade jag bort mot HM-butiken men där verkade inte vara mycket folk alls. Jaha tänkte jag då blev det inte den rusning som var väntad. Vad lurad jag blev. När jag kom in i butiken såg jag att inga kläder fanns kvar - allt puts väck. Jag trodde inte mina ögon. Vad är detta? Jag stod kvar en stund för jag tänkte de måste väl komma ut med mer, men icke, det kom ut enstaka plagg men det var sådana som blivit provade och ratade.

Hur som fick jag i allafall tag i ett par plagg denna dag. Jeansjackan och det blå linnet som jag fortfarande har kvar. Och en kort svart jacka. Dessutom jagade jag länge den puderfärgade tröjan med satinband. Höll nästan på att ta den framför en annan kund i affär men kände att gränsen var nådd. Jag köpte den på Ebay.

Jag köpte så småningom mer från denna kollektion, både trån Ebay och i affär men sålde också en del på Tradera.

Dessa plagg har kvar i min ägo än idag och har ingen avsikt att göra mig av med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar