söndag 12 juli 2009

Varför så små?


En del andra har skrivit om det tidigare men jag kan inte låta bli att reta mig på det. Flera av klänningarna som är släppta nu till prefall är små i storlekarna, i vissa fall får man gå upp två storlekar. Hur gör vi som drar st 4? Jag har tidigare tyckt att en del kläder varit snålt tilltagna speciellt över byst men även runt ärmarna. Jag hade förbeställt Indy dress men när jag såg den i butik i torsdags så insåg jag att jag inte ens behövde prova den och jag fick avbeställa den. Trist för jag tycker nog att den är snyggast av klänningarna i detta släppet.

4 kommentarer:

  1. Nej det är nog inte meningen att vi alla skall kunna ha dem.. :/

    SvaraRadera
  2. Jättetrist att de gör dem så små :(

    SvaraRadera
  3. Ja jag har också hört att vissa modeller är snålt tilltagna. Taradiddle ska också vara extremt liten, en sådan är på väg till mig(hann inte avbeställa) men det kommer garanterat bli retur. Jättetrist att de gör såhär. Butikerna är också oroade över alla returer som kommer bli. En butiksägare pratade om en ev kommande stl 5 p g a de minskat på storlekarna men jag vet inte om det bara var spekulationer eller fakta.
    Jag är också en 4 men jobbar på att gå ner lite efter graviditeten.

    SvaraRadera
  4. Och en annan sak... vissa plagg gör det jättestora som t ex Livealote blouse, provade igår och stl 4 var som ett tält, 3 var bättre så det fick det bli men undrar om jag inte
    t o m hade kunnat ha en stl 2? Skumt!!!

    SvaraRadera