onsdag 22 juli 2009

Att göra reklam för sina varor







Jag tycker det är konstigt att inte fler affärer låter sina säljare bära de kläder de säljer. Finns det någon bättre reklam än när man ser en fin kombination på en levande människa. Jag tittar alltid på hur säljarna är klädda. Och har ibland blivit förvånad när en expedit på Lindex har ett HM plagg på sig. Sen ska ju kläderna helst vara up to date alltså finnas till försäljning. Vilket medför att det oftast är mindre, privatägda affärer som använder sig av detta koncept. Men man kan ju i alla fall klä sig i en stil som matchar det man säljer.



Dessa två Mollysar i st 4 letar jag efter för tillfället, på Tradera, Ebay och Webshoppar.



4 kommentarer:

  1. Håller med dig helt och hållet. Jag tittar också alltid på vad expediten har på sig och blir inspirerad av det. För många år sedan jobbade jag ett tag på Vero Moda, vi skulle då helst ha kläder från butiken vilket var kul på ett sätt men inte alls kul på ett annat. Jag tyckte det kändes tråkigt att enbart köpa kläder från VM, jag ville ha godbitar från alla butiker... Hi, hi behöver jag säga att jag inte stannade så länge på det jobbet!? Nä skämt å sido jag slutade av en annan anledning. I vilket fall som helst så tycker jag också att den bästa reklamen finns på riktiga människor och gärna på personalen trots min inställning jag hade som butikspersonal på den tiden.
    Jag skulle gärna också vilja ha den översta koftan den är bara sååå fin. Den understa har jag redan och jag älskar den!! Hoppas du finner det du söker snart!!
    Kram Ina

    SvaraRadera
  2. När jag jobbade på H&M (kontor) hade vi 30% rabatt men inget krav på att bära plaggen.

    SvaraRadera
  3. Måste ge en eloge till personalen på Mathilde och Odd Molly-butiken. De har alltid haft butikens egna märken i olika kombinationer på sig när jag varit där. Får alltid inspiration när jag varit där.

    SvaraRadera
  4. Eller hur! Jag brukar alltid kolla på expediterna! De flesta habegären har framkallats när någon i Odd Molly-butiken haft på sig nåt snyggt :)

    SvaraRadera