fredag 17 juli 2009

Odd Molly - ett eget mode

Ibland kan man höra kommentarer från andra att jag handlar inte Odd Molly för att de är så dyra och de bara är en modenyck. Det tycker jag inte alls stämmer, dyrare är de om man jämför med kedjorna och även andra märken kanske men någon modenyck tycker jag inte det är. I så fall har de ett eget mode och antingen gillar man det eller inte. Vissa modeller kommer tillbaka år från år i nya färger och det gör märket till ett hållbart mode tycker jag. Investering är ju något man tror man ska få avkastning på men om det finns några kläder som man kan kalla investeringar så kan Odd Molly ingå i dessa, i alla fall om man handlar de klassiska plaggen. Andrahandsmarknaden är stor och på så sätt kan det bli en investering om man har tur. En försäljares kommentar nu när prefall kom in i butiken: Man tror att nu är jag trött på Odd Molly men så kommer det något nytt och man faller igen och vill ha.

3 kommentarer:

  1. Word!

    Dessutom så har de ju byggt upp kollektionerna så smart att det går att mixa och blanda från olika år och de passar jättebra ihop.

    SvaraRadera
  2. Det finns inget som inte kan få mig att gilla OM. Ja de är dyra men jag väljer att köpa ändå, känns lite som en skatt att ha de i garderoben och man känner sig så fin och speciell i kläderna. Det är absolut en investering och skulle man inte vilja ha ett plagg längre kan man sälja det och i princip få igen köpesumman och ibland lite till.

    SvaraRadera
  3. Ja, Odd Molly för mig är tidlösa. Jag älskar mina gamla Mollysar lika mycket som de nya och blandar hejvilt. Gillar man Odd Molly så gör man. Det går aldrig ur modet...

    SvaraRadera