torsdag 30 juli 2009

Prisgräns




Jag har funderat en del på priser på kläder och framförallt på Odd Mollys. Det känns som man blivit lite fartblind och slänger upp 3-3.500 kr för en klänning utan att blinka. Och inte bara en klänning, man köper flera och dessutom ett gäng blusar och annat. Det blir en stor summa sammanlagt. Jag brukar försvara mitt shoppande med att jag säljer av på Tradera och på så sätt finansierar en del av mina nyköp. Men trots allt så handlar det om mycket pengar. Ibland när jag ska handla något annat märke och en klänning kostar 1.500 - 2.000 kr då tycker jag det är dyrt och tvekar mer än lite. Men när det gäller Odd Molly och vissa plagg som man bara måste ha så känner jag inte samma motstånd, jag tror att en del av klänningarna i höstens kollektion kommer att ligga på ca 2000-3000 kr. Denna kjol var jag intresserad av men där jag faktiskt hajade till på priset, 350 USD och ullklänningen kostar 426 USD.

5 kommentarer:

  1. Instämmer!
    Priserna har blivt högre, kvaliten lite sämre(om man jämför med de föregående kollektionerna) och OM:s originalbilder (enligt mig) är i många fall DÅLIGA de har ju prof. fotografer MEN jag tycker att många av bilderna INTE gör plaggen rättvisa... FÖRLÅT om jag låter negativ och kör med "det var bättre förr mentaliteten" MEN vissa saker (iallfall när det gäller OM) var bättre förr =)
    MVH: Line

    SvaraRadera
  2. Håller med, det är faktiskt lite för dyrt. Jag har finansierat mina köp efter viknedgången genom att jobba extra under semestern. Annars hade jag på en vanlig lärarlön inte haft råd. Mitt dyraste plagg är höstens Native Shirt. Där går gränsen för mig i alla fall.

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  3. Det dyraste jag har köpt är min kofta för 1600. Där går min smärtgräns! Men Odd Molly har ju mycket fint under tusenlappen också.

    SvaraRadera
  4. MEN jag kan ändå inte låta bli att köpa dessa plagg...Odd Molly är som en drog.

    3 garderober fulla, dyraste plagget var Vårens SkinnJacka en LJUVLIG skapelse som dock mest får hänga på en galge pga av att den är väldigt smutskänslig (läs jag är småbarnsförälder)...

    Har beställt en hel del från Höstenskollektion och väntar med SPÄNNING på att de ska dyka upp.

    TREVLIG HELG!

    Line

    SvaraRadera
  5. Visst kan man köpa billigare men det är i alla fall så med mig att det jag faller för mest också är bland de dyraste.

    SvaraRadera