söndag 19 juli 2009

Hämtat min provdocka


Idag fick jag tummarna loss och hämtade min provdocka från Himlarum. Så fin, och den har genast blivit klädd både uti dotterns fransklänning och även sonen ville leka påklädare och hängde på en jacka. Jag tänkte jag skulle använda den för att sätta ihop outfits och fotografera. Men den är fin även utan kläder. Jag tycker om att ha kläder framme som prydnader, fina kläder som kanske inte används så mycket men som förtjänar att komma ut ur de trånga och mörka garderoberna.

7 kommentarer:

  1. Den är superfin som den är naken dessutom!

    SvaraRadera
  2. Åh vilken fin provdocka!! Tycker den är fin utan kläder också men perfekt att ha att fotografera dagens outfit. Jag tycker också om att inreda med kläder, gamla som mamelucker, livstycken och särkar men även nya som det känns synd att hänga in i garderoben.
    Jag har också en provdocka, en antik från Frankrike den har vi i vårt sovrum.

    SvaraRadera
  3. Jättesnygg docka. Var köpte du den? Jag har sett nån som säljer sådana i någon av alla bloggar jag ramlat förbi men minnet sviker mig.

    SvaraRadera
  4. Vill bara flagga för att jag har en ny blogg där jag enbart kan ägna mig åt mitt Odd Molly intresse. Där kommer jag bjuda på dagens outfit etc. Välkommen in!!
    http://mollydolly-ina.blogspot.com/
    Kram Ina:-)

    SvaraRadera
  5. Sorry, kvinnan med nada koll upptäckte ju precis att du skrivit var du fått provdockan ifrån.

    SvaraRadera
  6. Vilken fin. Ska genast leta efter en sådan själv!!! Kommer att passa perfa i mitt (och min mans) sovrum.

    SvaraRadera
  7. Vilken fin provdocka ju! Kul idé verkligen. Och så får de fina fynden komma ut lite också...

    SvaraRadera