fredag 24 juli 2009

Klädråd















En dag när jag var på Factory och handlade fanns det en tjej som skulle köpa en kofta från Odd Molly på rea. Hon tvekade en hel del och frågade ett par gånger om det var öppet köp. Nej, det är inte öppet köp på reavaror men du kan få ett tillgodokvitto och handla något annat för upplyste personalen. Till sist kom det fram att hon ville visa sin man först innan hon bestämde sig. Detta förvånade de som jobbade där, kommentarer som att det gör jag aldrig och kanske jag skulle fråga honom om han hade koll men det har han inte.





Det där sista är ju rätt viktigt, min man har noll koll om man säger så. Ett exempel är när vi var i Göteborg för någon månad sen, ena dagen hade jag en svart Livealot blus och nästa dag den ljusa Full embr dress. Plötsligt frågar han mig, har du samma kläder på idag som igår? Nej, hur så säger jag. Bandet i halsen ser likadant ut säger han då. Ja sa jag, det är samma märke, men igår var det en blus och idag är det en klänning. Jaha säger han. Så mycket ser han. Detta borde innebära att jag kan ha ganska många Odd Molly som han i sin tur endast tror är en.


Bestämmer ni själva vilka kläder som köps eller har någon annan i familjen inflytande?

2 kommentarer:

  1. Haha... jag bestämmer själv! Min sambo ser i och för sig nya kläder med en gång, han gillar själv kläder väldigt mycket så han har ett öga för det där och jag kan inte använda nya plagg utan att han märker det. Fast ibland när jag shoppar för mycket gömmer jag nytillskotten i garderoben ett tag och när de sedan används och han kommenterar med en gång så säger jag att plagget är gammalt. Det har jag haft länge. Vilket jag vid det laget faktiskt har haft. Haha...

    Men han gillar Odd Molly, men har ingenting att säga till om vilka plagg jag köper....

    SvaraRadera
  2. Jag bestämmer själv men självklart har familjeekonomin inflytande. För ett par veckor sedan när vi satt i en taxi utbrast maken.. "du har bara såna snart va?" ;-)

    SvaraRadera