onsdag 16 december 2009

Det finns en klänning på Tradera

som jag är intresserad av. Säljaren skriver i annonsen att hon köpt den på Tradera men att den var för stor för henne. Eftersom jag blev nyfiken på hur mycket hon gett för klänningen så letade jag upp auktionen. Och jag blev mycket förvånad när läste beskrivningen på denna.
Klänningen hade någon söm som dragit sig, en fläck som knappast syntes framtill och någon knapp som var defekt men inget av detta nämns i den nya auktionen.

Jag mejlar henne och frågar om dessa saker var tillfixade, fläcken kanske hade gått bort i tvätten tex men jag har inte fått något svar utav henne och auktionen går ut i morgon kväll.

Säljaren har bra betyg sedan tidigare men jag kan inte låta bli att undra varför man utelämnar sådan här information. Även om hon sytt och fixat med klänningen så brukar man skriva det i annonsen. Men det drar ju ner priset också naturligtvis.

Uppdatering 091217, jag har fått svar från säljaren att det endast var ett litet fel och så obetydligt att det inte var värt att nämna. Hon hade själv missat texten när hon köpt den tidigare.

6 kommentarer:

  1. Jag tror jag vet vilken klänning du menar... Tänkte faktiskt på precis samma sak eftersom jag såg den ute på Tradera förra gången och noterade att vissa sker behövde åtgärdas. Om jag inte missminner mig var det bla en bild på där tyget hade "dragit sig".
    Spontant tycker jag det är dåligt när annonsen inte beskriver verkligheten. Antagligen vill säljaren ha ut mesta möjliga för klänningen men vet den inte om att det mesta går att läsa tillbaka på Tradera.
    Vill du verkligen ha klänningen så lägg ett bud! Jag håller tummarna :-)

    SvaraRadera
  2. Oj! det är ju ändå att luras lite....hellre överdriva än underdriva i en annons, risken finns ju att man får negativt omdöme och gör någon ledsen:)!
    Å det skulle inte jag vilja iaf!!
    Jag kom över en nougat-lovely knit för fast pris 350 kr, men då skrev säljaren klart o tydligt att priset var lågt för den var mkt använd och tvättnoppig, då visste man ju om det och förväntningarna därefter.....
    så trist me en säljare som undanhåller viktig info!!

    MVh Filippa

    SvaraRadera
  3. Jag har också sett den och noterat detsamma som du. Märkligt att inte påpeka såna fel, tycker jag.

    Lycka till om du vill ha den, till ett bra pris kan det ju vara värt det!

    SvaraRadera
  4. Oj då, vad konstigt att hon missat det. Kanske hon körde en rövare... Till ett bra pris kan det ju kanske vara värt det men då får det vara riktigt bra annars hade nog jag avstått i alla fall.
    Kram Ina

    SvaraRadera
  5. Jag bjöd på den kunde inte låta blir men den blev riktigt dyr och jag är glad nu i efterhand att jag inte vann den. Men man ser vilken skillnad det gör på priset om det finns lite defekter på plaggen.

    SvaraRadera