måndag 28 december 2009

Odd Mollyåret 2009 en återblick

Här kommer ett urval av Årets Odd Molly, helt subjektivt ur min synvinkel.


Årets reträtt





#960 Fields of lace dress




Nästan alla dissade Fields of Lace när den kom. konstig passform, ful om man inte är riktigt smal osv. Helt plötsligt upptäckte man att den var supersnygg att ha under tex en kofta eller blus. Och alla ville helt plötsligt ha den trots att den var så dyr, men helst ville man hitta den på rea. Inklusive mig själv.




Årets fulaste som faktiskt köptes
(till min stora förvåning)






133 escapologist dress



Jag älskar spets men denna är för mycket i mina ögon. Hade det varit vilket annat märke som helst är jag övertygad om att den inte sålt ett dugg. Konstig passform och konstig hela klänningen, tung som attan i nederdelen och liten i överdelen. Diss från min sida. Finns mycket finare spetsklänningar i andra märken. Säkert många som inte håller med mig om detta.





Årets vackraste


#974 Berry dress


Ljuv och underbar och en klänning som antagligen är ganska tidlös. Kan säkert användas flera år framöver utan att kännas passé. I rätt sammanhang en hit.



Årets måste i bloggvärlden


51 hearted tunic



Denna var en favorit från produktbilderna som sedan blev en av de mest köpta trots högt pris, priset blir dock nästan alltid en bisak när det gäller Odd Molly.



Årets Kappahl


#7A alloverprinted cottonpoly tank och #220 duvet rose tunic


Den första utnämndes först till KappAhl för att sedan bli en favorit, den nedre var en favorit som sedan blev en KappAhl.

Årets reaklänning



#58 a-one silk strap dress



Blev het i årets rea och med all rätt, en mycket fin och användbar klänning.




Årets besvikelse




#129 Brand new 2hand dress






En dröm som inte blev sann. Fin nederdel men mesh är fult på nästan alla. Även här finns det säkert olika meningar. (Inte alls säkert att jag skulle kunna låta bli den om den kom i min väg till ett bra pris, så jag är lite osäker själv, men jag hade dressat ner den rejält)




Årets julklänning








#153 voile short dress





Denna söta lilla klänning firade julafton hos många OM-tjejer.




Årets vackraste



#108 Once inalifetime coat



Årets finaste plagg tycker jag, en prinsessdröm.



Årets snackis


Varför har märket blivit så dyrt och kvaliten ifrågasattes från många.




Årets Odd Molly modell




Katinka är den som gjort bäst och roligast modelljobb denna höst och vinter. Hon är trovärdig och känns inte köpt av vare sig affärer eller webshopar. Jag använder hennes provningar ännu idag när jag behöver veta hur modellerna sitter och om de är stora/små eller lagom i storlek. Speciellt inför rean är detta guld värt.





Årets Odd Molly modell II




För oss som är lite större är Pinglas provningar till stor hjälp. Med härlig humor och självdistans provar hon sig igenom kollektionerna till min och säkert andras glädje och förnöjelse.





Årets roligaste bloggar


Alla tjejer som bloggar om Odd Molly och sprider glädje och info om detta klädmärke. Jag läser de flesta nästan varje dag.




Håller ni med eller ej???


25 kommentarer:

  1. Haha - underbart!

    Jag håller med i det allra mesta här.. möjligen att jag tycker att cottonpolyn är bättre än kappahl ;-)

    SvaraRadera
  2. Pst.
    Jag snyltar din header för att länka till dig.. hoppas det är ok!

    SvaraRadera
  3. Hahaha! Ja den var bra och extra rolig för mig som är "ny" i Mollyvärlden.

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig genomgång efva! Jag ler verkligen och känner igen och minns! Och det var inte illa att bli årets modell haha... Att prova är kul och nej, jag är inte köpt av någon. Det är lite det som är grejen i min blogg att jag inte vill vara det utan jag vill ha möjlighet att länka runt till alla som förtjänar det.

    Måste länka till detta härliga inlägg du skrivit nu! Kram

    SvaraRadera
  5. Jättehärligt inlägg, men jag lägger in en stor protest mot att #220 duvet rose tunic är årets Kapp Ahl blus. Jag har den i rosa och vill ha den i andra färger. Den är som en karamell mot slitna jeans. En riktig sommar-kärlek vill jag lova :0)

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  6. Åhh, jag måste också länka till ditt roliga inlägg!

    Kram
    Erika

    SvaraRadera
  7. Fantastiskt att läsa... Du glömde ta med Wild Child. Kanske årets underskattning. Jag älskar klänningen... de flesta höll med när de såg klänningen (på mig) KRAM

    SvaraRadera
  8. Superkul läsning!
    Vilket jobb! Håller med om Katinkas blogg, den är super med alla provningar o strlinfo o beskrivningar. Hade gärna bytt ut Once in a lifetimekappan till Now or never bara......;-)

    Bra jobbat - verkligen jätterolig läsning!
    KRAM

    SvaraRadera
  9. Kanonbra sammanfattning, jag håller med!
    :)

    SvaraRadera
  10. Underbar årskrönika!
    Du har verkligen slagit huvudet på spiken i flera fall. Kram!

    SvaraRadera
  11. Tack för den roligaste läsningen på länge!
    Dessutom genomtänkt och tidsödande! Klockrent!!!

    SvaraRadera
  12. Alltså med tidsödande menar jag att du lagt en massa tid på listan.

    SvaraRadera
  13. Håller absolut med! Hearted tunic har jag fortfarande ingen.....fattar inte hur jag kunnat hoppa över den hela tiden.

    SvaraRadera
  14. Tack för er respons, det är helt ok att länka.

    Mollie: Wild Child tänkte jag på också men trodde inte att det fanns någon som köpt den
    :-)

    SvaraRadera
  15. Oj vilken rolig genomgång. Har inte hunnit in på bloggarna på två dagar och när jag nu äntligen fick en stund var det så kul att hitta den här listan!!!!

    SvaraRadera
  16. underbar läsning!!!

    kram

    SvaraRadera
  17. Haha nä det fattar jag för den är rent ut sagt skitful på produktbilder men den är verkligen jätte fin irl. Underklänningen är mycket användbar. Kra
    m

    SvaraRadera
  18. Jag håller med om vissa saker och inte om andra men det är ju så det är, smaken är olika. Det var superkul att läsa i alla fall!!:-)
    Kram Ina

    SvaraRadera
  19. Kanonbra inlägg! Håller verkligen med om Katinkas blogg!
    /jojoa

    SvaraRadera
  20. Vilket bra inlägg!! Håller helt med om vad gäller Katinka som modell, gör på sitt sätt med glimten i ögat. Underbart få läsa så mycket bra hos Er alla (premiär på din blogg).

    Tackar o sänder en Borgholmshälsning

    SvaraRadera
  21. hahaha Håller med om allt! A-K tycker jag också är rolig med sitt smygfotande :D

    SvaraRadera