måndag 21 december 2009

Klädesdiskussion

i förra veckan kom vi att prata om kläder på jobbet. Vi fick köpa reklamtshirts för tio kronor styck och en av mina kollegor sa: Tänk om man kunde köpa 60 st sen kunde man bara använda dem på jobbet och slippa tänka på vad man ska ha på sig. Min kommentar blev Gud vad tråkigt men en annan kollega höll med den första och tyckte att man bara kunde tillföra lite koftor.

Jag hatar att gå i affärer och prova kläder för när jag ser mig i spegeln så tycker jag inte om det jag ser.

Må så vara att man inte är världens snyggaste och att många kanske lagt på sig lite för mycket men inget blir väl bättre av att gå i fula gamla kläder? Jag tycker alltid att det är en humörhöjdare att känna sig fin men alla håller inte med.

Om man nu tycker att man själv är ful - hur länge ska man behöva vänta tills man får köpa fina kläder. Tills man gått ner si eller så många kilon? Den dagen kanske aldrig kommer.

8 kommentarer:

  1. Jag håller med dig! Det blir inte bättre för att man sunkar ner sig.

    SvaraRadera
  2. Låter hur tråkigt som helst. Självklart ska man få ha finfina kläder på sig även om man har lite större storlek än liten.

    SvaraRadera
  3. Ja vad tråkigt! Är ju jätteroligt o viktigt att få känna sig fin!
    Sitter här med ca 10 kg plus efter min tredje graviditet som (födde för 3v sen) och handlade faktiskt några mollysar i lite större storlek än vanligt, vill känna mig fin fast jag inte är i min trivselvikt!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. En av dagens gladas tunder är ju när man väljer en outfit för dagen. Jag älskar det. Jag gillar också att packa inför mina resor och planera vad jag ska ha med mig. Tycker det är urkonstigt att vissa bara struntar i vad de har på sig.....Men men...

    SvaraRadera
  5. Jag är verkligen en mix av båda lägren. Emellanåt vill jag sunka runt i gamla slitna joggingbrallor o urtvättad tischa för att nästa dag vilja klä upp mig snyggt för att jag ska o posta brev.
    Huvudsaken att man följer sin egen vilja och inte gör som andra tycker att man borde!

    Men visst blir man gladare av vackra kläder!!!

    STor julkram till dig Efva! Jag tycker absolut du ska tycka om det du ser i spegeln för du har en otrolig förmåga att kombinera vackra kläder så de blir än vackrare på dig!!!
    Var stolt över dig själv säger jag!

    SvaraRadera
  6. Evalena är så klok... var stolt!

    KRAM och God Jul!

    SvaraRadera
  7. Jag håller också med här till fullo! Visst har jag också dagar då jag inte orkar bry mig riktigt och då vad som helst - ofta inte Odd Molly då - åker på när jag ska iväg till jobbet, men jag tycker om att vara och känna mig fin och man mår så mycket bättre på insidan om man känner sig fin på utsidan. Så fungerar vi faktiskt så jag hade allt utbrustit "vad tråkigt" i kör med dig där.

    Inget att vänta på. Vi är alla vackra! Kram

    SvaraRadera
  8. Tycker att deet är viktigare att känna sig vacker än antalet kilo man väger. Helt ärligt så är vissa av de vackraste kvinnor jag känner lite större Donnor som verkligen har en utstrålning som deckar vilken flugviktare som helst!! Om du känner dig vacker så kommer du att vara vacker oavsett och tror baske mig inte man kan känna sig vacker i en 10 krs industri T-shirt.. Så jag hller med dig till 100% Kläder för mig är ett sätt att dälja vissa saker och visa andra. Både känslomässigt och fysiskt. :D Kram

    SvaraRadera