onsdag 9 december 2009

När det gäller Triwa klockorna




Det skiljer lite mellan dessa klockor men inte mycket och jag tror inte att man tänker på vilken som är vilken om man inte läser vad den heter.
Skillnaden är priset man får två klockor av den översta (pris 498 kr) till samma pris som den understa ungefär (895-995 kr).
Naturligtvis har Jet Set Addiction (Ur och penn) kopierat Triwas idé och det är aldrig kul men jag kan inte låta bli att undra om kvaliten skiljer så mycket mellan dessa modeller. Jag har båda så det får framtiden utvisa.
Jag är inte heller så förtjust i kopior men kan inte låta bli att undra hur stor vinsten är på Triwaklockorna. Och då känns alternativet ok.

10 kommentarer:

  1. Jag köpte en Triwa förra året och har aldrig använt den för jag tycker den är alldeles för plastig. Inte alls värd sina 900 spänn. Skulle hellre köpa en på Ur&Penn till ett billigare pris. Ska bli kul att se vad du tycker i jämförelse!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att det är härligt med de knalliga färgerna. Jag har ingen för jag tycker att Triwa är för dyra, men Ur&Penn kanske jag ska kolla på då.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag klarar INTE av kopior. Kikade på Ur och Penns variant men kunde inte förmå mig att köpa en. Använder min Triwa varje dag (vit) och skulle vilja ha den i en massa färger....ex rosa och orange :-) Men Ur och Penn har alltid rea i mellandagarna så om priset sjunker till hälften så slår jag till hahahaha. Inte så principfast om det är riktigt billigt.

    SvaraRadera
  4. Jag har en Triwaklocka o är mycket nöjd. Den känns betydligt mer robust än Jetset-klockan. Dessutom är det för mycket bling på Jetset.

    SvaraRadera
  5. De tillverkas med all sannolikhet i samma fabrik i Kina, så skillnaden lär ju vara obetydlig. Sen var ju knappast Tritoni först med konceptet plastklockor, så vem som kopierar vem är ju svårt att säga...Jag tycker i alla fall att Jet Set klockorna är jätteläckra i sina färger. /Klockfantasten

    SvaraRadera
  6. Det är ju lite kul, för Triwa har ju kopierat Chanel J12 och Rolex i sin tur, så, ja, you make up your mind.


    Rolex Submariner, observera urtavlan och ringen runt:
    http://www.morningguyed.com/wp-content/uploads/2009/04/rolex.jpg

    Chanel J12, observera keramiska armbandet:
    http://www.gemnation.com/images/watches/Chan/H0970.jpg

    SvaraRadera
  7. Jag köpte mina 2 klockor vid ett kampanjerbjudande på EC Design. Precis som någon här ovan skrev är ju även Triwa en kopia, samt att alla med stor sannolikhet tillverkas i på samma fabrik i Kina. Så att betala dyra pengar för en kopia när man kan köpa två andra för halva priset känns onödigt. Jag är iaf helnöjd med min vita och fuchsia. =) Tips bara.

    SvaraRadera
  8. Jag har en Triwa, som jag haft i 1 år och min kompis har en Jetset. Jag är jätte nöjd med min, men hennes pajade efter 2 veckor. Tycker dessutom min, om man får skryta, känns betydligt robustare än hennes.

    SvaraRadera
  9. Hey jet set eller triwa eller vilken som är kopia eller orginal, är av mindre betydelse tycker jag. Det som känns viktigt för mig är att den är orginell och att inte så många som går runt med den. Så skippa både triwa och jet set och kör på något annat; har googlat "färglad klocka" och fått upp sjukt många träffar allt från dyra klockor men som då är vattentäta upp till 200 m till adidas etc.

    Lycka till

    Miss J

    SvaraRadera
  10. era korkade märkeshoror, fattar ni inte att det är samma skit alltihop!? det är skam att lägga 900 spänn på en jävla plastklocka som är trendig ett år när det finns barn som svälter och hemlösa i vårt land. Jag hoppas ni aldrig får dåligt ställt för då kommer ni ångra era fula triwaklockor.

    SvaraRadera