fredag 4 december 2009

Godis

sitter i min ensamhet denna fredagkväll, kan inte minnas när det hände senast. Jag skulle gått ut och träffan en kär vän men vi väntar tills nästa fredag eftersom jag var tvungen att åka hem och vinka av min dotter som åkte på julläger och kommer hem på söndag. Min son är hos sin flickvän och min sambo är på företagets stämma med middag.

Snart ska jag gå in och titta på Idol (eventuellt lite på På Spåret) och jag hade gärna vela se Skavlan ikväll får se vad det blir. Jag har köpt kex och lite goda ostar och till det rödvin.


På tal om goda kex jag älskar Renée Voltairs sesamkex speciellt de svarta, även min dotter gillar de och jag tycker att de är bättre än godis tex när man är sugen på något.






Något som jag handlar ofta är fiberlakrits, jättefarligt att börja med om man gillar söt lakrits.




Detta choklad har jag också smakat men det föll mig inte riktigt på läppen, faktum är att jag fortfarande har kvar lite av det trots att det är länge sedan jag köpte det.




Dessa dinkelpepparkakor köpte jag idag för att testa, de såg så goda ut.

.

Mandelchips låter det inte gott, en nyhet inför nästa år som jag måste testa.

Allt finns att köpa på http://www.reneevoltaire.se/produkter/ inget billigt direkt men mycket gott. Jag brukar handla på Ica Maxi men de har inte fullt sortiment så det kanske kommer hända att jag beställer från deras hemsida.

Ofta är fiberlakritsen slut så det är fler än jag som är galen i den.

Det finns en massa annat att beställa på denna sida, alltifrån presenter till tofflor.

3 kommentarer:

  1. Hmmm... blev nyfiken på fiberlaktritsen (är toksvag för sötlakrits) och sesamkexen. Blir nog ett test vid nästa inköpsrunda.

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga tips. Måste testa sesamkexen. Låter som ngt jag skulle gilla. Ha en fin kväll.

    SvaraRadera