tisdag 29 december 2009

Ett litet nyårslöfte






jag har tänkt dra ner på mina inköp av tidningar. Mitt mål inför nästa år att jag endast ska köpa 4 eller 5 månadsmagasin. Idag är det nog det dubbla och det blir mycket pengar på ett år. Och tid för jag hinner inte läsa dem alla utan bläddrar bara igenom vissa. Om man prenumerar på dessa magasin och undviker tidningshyllorna så kanske det kunde gå. Det känns nästan som ett missbruk he he. De fyra som är självskrivna för mig är svenska Elle som jag köpt i åratal och tycker intressant och lite lyxig. Damernas Värld är inte lika självklar men även den har jag köpt sen jag var tonåring och jag gillar vissa delar av den dock inte allt. Sen är det två danska magasin, dels Costume som jag köpt några år och den är den ultimata modetidningen utan en massa reportage och annat tjafs, bara mode rätt upp och ner. Den har intressanta inslag om folks garderober o stilar och det är något jag tycker är kul att läsa om. Den andra danska tidningen är EuroWoman, jag tror inte den går att köpa i Sverige, den prenumerar jag på från Danmark. Lite i stil som Costume men ändå inte.

Tidigare har jag även köpt Clic, Glamour, Tara, Amelia, Femina etc. Inte varje månad men då och då.


Det jag tänkte frigöra tid till är att läsa lite böcker istället. Förr hade jag alltid en bok på g men de sista åren har det blivit dåligt med det. Jag köper iofs böcker ibland men de blir inte lästa. Bot och bättring.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar