torsdag 5 november 2009

Fortsättning Ajabaja....

igår skickade jag ett mejl till dem och undrade när jag skulle få mina pengar tillbaka, då får jag följande svar:


Hej Eva!Det är jättesynd att du är besviken på vår service! Vi har dock som policy att vänta i alla fall 3 veckor innan vi för tillbaka några pengar - i många fall kan det vara så att utlämningsstället glömt skicka ut en avi eller att paketet blivit försenat med posten! Då vi inte hörde något mer från sig efter den 19e så har vi såklart antagit att paketet kommit fram! Då det rör sig om en stor summan som vi båda inte vill bli av med, för vi alltså inte tillbaka pengarna i "onödan" - dvs om vi inte vet att du fått fram det. Det är det lite svårt för oss att veta om du inte hör av dig och säger det igen efter 3 veckor som sagt!Jag kommer att be min kollega föra över pengarna till dig!Ha en fortsatt fin vecka!Vänliga hälsningarAjabaja


För det första så fick jag ett mejl från dem där de sa något om att jag var tvungen att vänta 3 veckor, (detta fick jag den 21/10) , men inte från vilken tidpunkt, jag trodde att det var från och med jag fick det mejlet eftersom det då hade gått en månad och det är väl en vanlig tid innan paket skickas tillbaka. I mejlet från Ajabaja skriver hon ju den 19e var har hon fått det datumet ifrån, kläderna skickades den 12e. Dessutom skrev de att paketet kommer kanske fram "posten kan ju ta lite tid på sig ibland" hade de orkat kolla vart jag bodde så skulle de inse direkt att detta paket inte skulle komma fram. Det hade då gått 9 dagar och paketet skickades inom Malmö stad.


Har man inte mer intresse av att lösa ett problem som man faktiskt själv satt sig i, iom att de skickat kläderna som vanligt brev (de kunde tex ringa utlämningsstället och kolla om det låg där) de kunde mejlat mig efter någon vecka och kollat om jag fått kläderna. Nej, de antog att eftersom jag väntade de tre veckorna som de själva sagt innan jag hörde av mig så hade jag fått kläderna.


Inte en ursäkt, istället lägger de över skulden på kunden. Det kallar jag inte service.


Ska bli intressant och se hur många dagar det tar innan pengarna finns på mitt konto.

5 kommentarer:

  1. Klart underkänt!!! Så ska det inte vara! Kommer inte att handla av Ajabaja mer om det är så här det kan gå! En sak som jag lärt mig av att handla via internet är att alltid välja fakturaalternativet! Det kostar en liten slant men man kan vara säker på varan innan man betalar och behöver inte lägga ut en massa pengar för det fall det blir fel.

    Stå på dig tjejen! Älskade att handla på Factory och på Iisa när jag bodde i Limhamn. Där får man SERVICE på hög nivå!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag gör oftast som Odd Molly-holic.. beställde dock i torsdags och betalade med kort.. i måndags var det framme. Märkligt att inte försändelsen försäkras när det är så dyrt.

    SvaraRadera
  3. Jag har själv haft samma problem med ajabaja, och reagerade som dig till en början. Jag frågade till och med på mitt postkontor. Men faktum är det att jag 2 veckor efter att jag skickat iväg paketet så kom det en påminnelse från posten som sade att jag hade ett brev som låg och väntade där. Jag har även hört andra som haft liknande problem med andra webshopar.

    SvaraRadera
  4. Vad tråkigt att det blev så fel! Jag gillar AjaBaja och har aldrig haft problem där. Men det är lite konstigt att paketen inte skickas så de kan spåras. Det gör ju nästan alla nätbutiker. Själv brukar jag ta postförskott hos AjaBaja, det blir ju lite extrapengar, men då behöver man inte betala förrän paketet är framme.

    Hoppas du får dina pengar snart.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej
    Jag förstår dig, och servicen är usel hos Ajabaja många gånger, men jag kan också förstå en del av problemet med varför de ej rekar och jag vill gärna berätta en sak för er

    Driver själv nätbutik och med de priser posten tar för paket så vill tyvärr inte kunderna betala frakten. För ett postpaket på 3 kg (inkl rabatt för att vi säljer en hel del) tar posten ut 79 kr exkl moms......, vilket ger en frakt på 94 kr ut till slutkund. Är ni beredda att betala det?

    En butik som inte kommer upp till ca 250 försändelser / månad betalar ofta ord pris som är 105 kr exkl moms, vilket get 126 kr i frakt till slutkund.

    Min erfarenhet är att de flesta kunder vägrar att betala de frakterna, vilket gör att webbutikerna för att överhuvudtaget få sälja något måste skicka med brev för att hålla kostnaden nere. De tar då helldre risken och ersätter kunden om ett brev försvinner tyvärr.

    SvaraRadera