söndag 8 november 2009

Prefall / Fall Odd Molly










Dessa har jag handlat denna höst och vinter, blivit en hel del och definitivt de säsonger som jag handlat mest från detta märke.

Velour dress tunic i brunt - supermysig. Velour frill pant också i brunt - hemmaklädsel no 1


Deirdres dress i royal - kan en mysklänning bli finare

Jag är väldigt förtjust i toppar i chalk som denna voile tassel top, tycker spetsarna blir extra fina just i denna färg. Färgen royal i revolution blouse är inte min färg kommer att säljas.


Doily blouse har jag också i chalk men denna färg finns inte på Odd Molly sida, glazing superfrill top beställde jag från Ajabaja men jag fick den aldrig, däremot köpte jag den på Åhléns.




Denna a-one silk sleeveless letade jag efter länge innan jag hittade den på en dansk webshop, alpaca mix long cardigan visste jag inte att jag ville ha förrän sent, köpte den från en engelsk sida. Hur har jag klarat mig utan den tidigare?




Dessa två Undress A och spoiler underskirt har jag inte använt än men jag kommer att göra det, tycker de är superfina båda.



Den vita T88 smock blusen har jag lämnat tillbaka till Åhlén s där jag köpte den för att banden lossnade, den andra T88 tunic har jag sålt på Tradera.



En av mina favoriter om jag nu har några är denna Philander Blouse, Revolation blouse är ännu inte använd men kommer att bli.




I love this, dessa är lite av favoriter, det är plagg som jag älskar. Native shirt and native skirt.




Den bruna makeout blouse var jag tveksam till har en rosa från i sommar som aldrig blivit använd men har läst så mycket positivt om denna och jag har använt den. Den vita Native shirt är min favoritblus.




Dessa lovelove tanks kommer att användas till de slits i stycken, ingen risk att någon av dessa kommer att dyka upp i en auktion, mina darlings.




Såg denna light cotton embroided på en tjej och blev sugen, använd men inte så mycket, den känns lite somrig för mig. Almost black lovelove tank - love you.




En av mina andra darlings Hearted tunic har även en svart , linnet rib jersey tank är aldrig använt men jag känner ingen brådska.



Full emb smock dress två jättefina klänningar - just my style. Den bruna har sparat lite på den i royal är använd mer och jag trivs i denna trots färgen som jag känner som lite avig för mig.


A-one sleeveles blouse ett subsitut för den i apricot men jag tycker den är superfin. Klänningen check me andress ska ut på auktion känns inte som jag.




Svart fin 100 gr frill top och fint mönstrat all over cottonpoly tank - diggar båda.
Summa= favoriterna är full emb smock dress och philander blouse, dessa trivs jag bäst i.









12 kommentarer:

  1. Det var ingen DÅLIG lista!!! Då jag inte vet vilka som läser min blogg la jag bara upp en top 5 lista. Jag vill inte att "folk" ska veta hur mycket jag shoppar för *asg* det är ju med Odd Molly så lätt att räkna ihop då inget plagg kostar mindre än 1000 kr (förutom linnena)
    Men du har verkligen hittat godbitarna och slagit till. KRAM

    SvaraRadera
  2. Den listan går inte av för hackor. Många fina godbitar där. Kul att få ta del av andras favoriter. Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej !
    Oj, så mycket fint :-)
    Vad har du för stl på Revolution blouse i Royal..den du tänkte sälja ?

    SvaraRadera
  4. WOW och åter WOW! Nu behöver jag inte längre skämmas....hihihi. Snygga plagg!

    SvaraRadera
  5. Vilken lista! Flera av mina favoriter finns med men som jag inte hann köpa, lite sen i starten :-(

    Kjolen Native skirt är så otroligt vacker och jag har funderat på den ett tag - vad matchar du den med? förstår att den funkar till Livealot och Native shirt men mer???

    Hur är den i rtorlek?

    Hälsningar
    Ulli

    SvaraRadera
  6. Jättekul att få vad vad du köpt och dina kommenatrer till varje plagg!
    En a-one silk sleeveless i apricot vill inte lämna mina tankar, trots att jag provat och inte tyckt att jag passade i den. Du var supersnygg i din när du visade upp den med en kofta över.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Räcker upp handen till Royal - det är min färg. Hojta om du vill bli av med något/några plagg ;)

    SvaraRadera
  8. Ojojoj vilket gäng underbara Mollysar du fått ihop. Smock i royal är också med högt på min topplista!

    SvaraRadera
  9. Revolution blouse är i storlek 4 och den ligger på Tradera just nu. Native shirt tycker jag är snygg till starkt rosa, jag har haft både koftor och blusar i den färgen till. Storleken är ganska normal inte liten i alla fall tycker jag.Och sen fick man en fin underkjol till så jag tycker den var ganska prisvärd trots allt.

    SvaraRadera
  10. Hej!

    Vilken härlig lista! Min favorit är också full emb smock dress, fast den från i våras med den vita botten och blå fjärilar, men letar fortfarande efter den, men skam den som ger sig!

    http://erikaeveryday.blogg.se/

    SvaraRadera
  11. Ja!!! Nu behöver inte jag heller skämmas. mycket fint har du köpt och jag har också köpt massor mer än jag brukar i år. Jag brukar alltid köpa mer från våren, men hösten har verkligen slagit alla rekord för mig i år. Kram

    SvaraRadera
  12. OMG! Trodde aldrig jag skulle komma till slutet.....Vilka godbitar du kammat hem! Undress är jag supernyfis på. Är den normal i strl? Tror det var den min man såg i OMbutiken som han tänkte köpa till mig men fegade ur. Native är en blus som växt i mina ögon,allra helst sen du visade upp den här på dig.

    KRAM!!

    SvaraRadera