söndag 1 november 2009

Jag fick äntligen tag i denna godbit a-one silk sleeveles blouse




i färgen apricot.Jag har letat efter denna färgen ett tag och hittade den i den dansk nätbutik Lisen.dk. Handla därifrån gick utmärkt, jag trodde att betalningen skulle vara problematisk men det fungerade enkelt. Jag håller med någon som skrivit tidigare om denna blus att man får stora boobs i den. Nu tänker jag använda den med kofta över och då kommer man ifrån det problemet. Jag tycker färgen är superfin och spetsen nedtill är så snygg under en kortare kofta. Jag har provat med ett par olika alternativ:






Först med en en gammal kofta från Malene Birger









Sen med denna volangkofta från Odd Molly












En naturvit bomullskofta från Lindex






En beige kofta från Malene Birger med fina knappar






















Sen ytterligare en fin kofta från Malene Birger i en angorakvalitet som tyvärr har en tendens att flocka av sig. Det går ju bra med denna blus under men när jag använde koftan sist på jobbet var min stol full av garntussar från den. Även dessa knappar är bedårande, Malene Birger lägger ned mycket jobb på fina detaljer i sina plagg.





Sen har jag en likadan blus i annan färgsättning där jag kombinerat med en lila Dagmarkofta, riktigt snyggt blev det.


2 kommentarer:

  1. Den är ljuvlig! Kommer det en i min väg slår jag till direkt!
    HA det bra!

    SvaraRadera
  2. Den är verkligen ljuvlig och var ju länge på min önskelista i just den färgen. Du är jättefin i den och det är snyggt med en kofta över.
    Kram

    SvaraRadera