tisdag 10 november 2009

Jag känner mig ganska anonym

men jag förstår att för andra kan det vara känsligt att visa hur mycket man handlar för. Just när det gäller OM så är det lätt att räkna ihop vad man lagt ut och visst, det blir ju lätt till hisnande summor. Jag vill inte påstå att OM är en investering för oftast får man inte tillbaka sina pengar, däremot får man ganska mycket tillbaka om man vill sälja och det är nog ett av få klädmärke där man kan räkna med det.
Så om man räknar ihop hur mycket man köpt för så är det å andra sidan så att man sålt av en del gamla plagg och på så sätt delfinansierat de nya kläderna. Långt ifrån allting naturligtvis för jag har ju även handlat begagnat under denna höst och vinter dock inte så mycket.
Så mycket som jag handlat denna höst och vinter har jag aldrig förr gjort och mitt mål framöver är att OM-inköpen ska vara självfinansierade till i alla fall 75%,
Får se om jag lyckas att skilja mig från några gamla godingar när vår och sommarkollektionerna lockar.

5 kommentarer:

  1. Hej Efva,

    Jag håller med dig! Jag finansierar samtliga mina nya köp med försäljningar av gamla plagg. Dock ligger det ju plagg för hiskeliga summor i min garderob, så det är ingen större uppoffring.
    SVÅRT ATT SKILJAS FRÅN VACKRA oDD mOLLYSAR....MEN VILL MAN HA NYA, FÅR MAN FÖRSÖKA....
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jaaa men förlusten får man se som att man betalat som hyra för plaggen OM man skiljer sig från dem.

    *fniss*

    SvaraRadera
  3. Är det nåt mina IRLvänner vet så är det att plaggen är dyra. det får jag höra i tid o otid. oftast innan de säger att plagget är fint(för det tycker de).
    Ibland känns det lite att visa upp sina inköp på bloggen men vad 17. Jag gör väl vad jag vill med mina pengar!

    Visst är det svårt att skiljas fr mollysarna. men det blir lättare och lättare. jag har börjat lite trevande o det funkar faktiskt.

    Du har så många fina plagg så jag förstår om det är svårt dock.
    :-)
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Vilket bra inlägg! Det är nog första gången jag skriver en kommentar men det känns roligt att komma hit :-)

    Jag håller med er helt! Jag försöker också sälja äldre plagg eller såna som inte blir favoriter för att finansiera mina nya inköp. Trots det är plånboken alltid tom...
    Evalena, jag känner lite som dig. Alla verkar veta att OM plagg är dyrt och påpekar det gärna som att man ska få dåligt samvete. Jag har nästan inte berättat för någon av mina IRL vänner att jag har en blogg. Jag har den för min egen skull och för att jag tycker det är så roligt att dela mitt intresse med er.

    Nu ska jag titta runt i bloggen Efva :-)

    SvaraRadera
  5. Ja, jag håller också med. Jag är ju inte så anonym i min blogg och det är ju ett val jag gjort. Men jag har en annan blogg där jag visar hela mig och då kändes steget inte så långt, men jag har inte direkt gått ut med att jag har denna bloggen varken till vänner eller speciellt till kollegor.

    Och jag vet att jag handlar mycket och dyrt och jag är dålig på att sälja det mesta. Men jag börjar lära mig lite och vad jag köper för mina pengar är ju min ensak. Jag spenderar inte en massa på annat så det här känns som min grej! Kram

    SvaraRadera