onsdag 6 januari 2010

Onsdagen 6/1


- livalot blouse almost black

- lovelove tank almost black

- svart kjol HM

- svarta blanka leggings Flying A

Detta är nog min favoritblus av alla OM. Jag har idag fyra stycken och verkar aldrig tröttna på den. Den är superskön på, härligt material och känns bara rätt. Men nu ska jag inte köpa flera av denna modell det lovar jag. Den första jag köpte var i färgen powder eller nude som det står på vissa ställen (eller det kanske har funnits två modeller i liknande färger olika säsonger). Denna färg är min favoritfärg i OM:s kollektioner. Almost black var nästa och till skillnad mot många andra så gillar jag denna halvdassiga svarta färg. Den rosa hittade jag på rea och kunde inte stå emot eftersom jag letat och önskat mig den ett tag. Och till sist dark red som egentligen inte alls är min färg men kändes kul och lite annorlunda i min garderob.

Blusen funkar året om, på vintern ev med någon kofta över och på sommaren precis som den är. Jag minns i somras när jag såg en tjej på ICA som hade just denna blus i powder på sig tillsammans med ett vitt linne under och ljusblå jeans. Otroligt snyggt, man ville bara titta på henne för att hon var så fin i all enkelhet. Och så är det ofta med Odd Molly att alla blir så vackra och strålande i dessa plagg.









8 kommentarer:

  1. Fin du är i den..
    Jag hade den i samma färg men sålde den för att jag har den också i chalk och tyckte den räckte...Gissa om jag ångrade mig direkt efter?
    Vad tänkte jag med?
    Den är ju hur snygg som helst och precis som du skriver..En blus man kan ha flera av:-)
    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Jätte fin är du i den.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Den blusen är oxå min favorit,jag har en i powder. Hittar jag någon på Tradera skulle jag slå till, gärna en rosa eller den vita. Synd att inte det fina broderiet finns på ryggen på vår/sommar blusen som kommer.

    KRAMIS

    SvaraRadera
  4. Jag håller med. Det är en underbar blus. Men köpte min första detta året i just rosa :-) Jag använder den när det inte är så här kallt....har funderat på om det passar med en tunn långärmad under. Det vore perfekt då jag gärna har på mig den även nu. Jag är så frusen av mig nämligen.

    SvaraRadera
  5. Hur är den i strl? Tacksam för svar! :)

    SvaraRadera
  6. Anonym: Den är ganska stor i storleken, jag har oftast st 4 i mina Mollysar men i denna funkar även 3 även om den blir lite kortare då.

    SvaraRadera