tisdag 26 januari 2010

Vad vill jag med min blogg??

Jag har börjat fundera över detta. Skriver för min egen skull – ja så tänkte jag från början. Men iom att så många startade upp bloggar med Odd Molly tema så fick man en del läsare på köpet.

Jag hade nog tänkt från början vara en i viss mån inspiration för 40/45+ kvinnor med stort intresse av mode. För de finns väl? Jag ser dem på stan ibland men bland mina kompisar finns de inte. Visst, en del tycker om kläder, fast inte som jag. För mig är det en passion i viss mån. Jag tänkte alltså försöka inspirera kvinnor som inte längre hör till ungdomarna och kanske lagt på sig lite dessutom. Att våga klä sig fräckt och även färgrikt ibland. Balansen är svår det vet jag mellan att vara fräckt läcker och patetisk ungdomswannabe. Men vågar man inte utan kör safe blir det ganska tråkigt i längden.

Jag hade kanske hoppats på att få kontakt med kvinnor i min ålder och med samma intressen som dessutom bodde hyfsat nära. Någon man kanske kunde diskutera med och ev träffa för att gå och shoppa med. Nu shoppar jag helst ensam men det är alltid kul att titta tillsammans med andra. Men besluten vill jag helst ta själv och inte bli påverkad av någon annans åsikt.

Så vad jag vill säga att finns det någon som känner sig träffad så hör gärna av dig till mig.

Min mailadress är efva.larsson@telia.com

Finns det ingen just nu så kanske det dyker upp senare, jag tänker fortsätta att lägga ut dagens kläder och hoppas få mer tid framöver att utveckla min blogg.

3 kommentarer:

  1. Hej Efva!
    Jag skulle gärna shoppa med dig om vi bara hade bott lite närmre, är från sthlm men bor i norrbotten sedan femton år.
    Jag kommer i alla fall att följa din blogg med spänning och kan inte lova att vissa outfits inte blir kopierade av mig, förlåt i förväg.

    Kram Lotta!

    SvaraRadera
  2. Din blogg är jättefin och jag tror nog att du inspirerar många. Jag är nog i din ålder skulle jag tro, tyvärr bor jag långt uppe i ödemarken i norr på gränsen till Lappland.

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  3. Det är precis så som du har tänkt som jag läser din blogg! Iofs är jag än så länge under 40, men på god väg åt den åldern... Det är så härligt med bloggar för oss något äldre och med något annorlunda kroppsformer än de trendiga unga bloggarna! För trots att jag inte är runt 20 och har en modellkropp är jag fortfarande jätteintresserad av kläder, på ett mer personligt och inte så trendigt sätt! :-)Så tack för en inspirerande och rolig blogg!

    SvaraRadera