tisdag 3 augusti 2010

Tisdagen 3/8


Jag undrar var finns Helsingborgs centrum? Grejen var att vi tänkte utnyttja våra sommarkort och ta tåget till ovannämnda stad. Tyvärr kom vi iväg lite sent och dessutom var tåget försenat till Malmö så vi var inte i Hbg förrän klockan halv två. Hungriga var vi och därför tog vi första bästa restaurang. Efter det bestämde vi oss för att åka båt över till Helsingör. Det har jag inte gjort på många många år så det var en riktigt trevlig liten tripp. Vi handlade lite olika ostar och godis på båten.


När vi var tillbaka i Hbg var klockan halv 5 och därför fanns inte mycket tid att förlora om man ville utforska stadens shopping. Vilket inte gick så bra, jag hade inte rekat i förväg vart vi skulle gå och hade inte min telefon med annars hade jag kunnat söka mig fram. Vi traskade rakt upp vid järnvägsstationen och där hittade vi en liten gågata men sen tog det stopp.


Senare nu ikväll har jag tittat på Eniro och ser att vi gick åt helt fel håll till slut hamnade vi vid en mindre galleria med ett fåtal butiker bla Åhléns och efter det gav vi upp.

Käkade en dålig hamburgare på Max (de är mycket godare i Malmö) och tog tåget hem. Nu spelade det inte så stor roll att vi inte hittade några kul butiker för tiden var alltför knapp men det kanske blir ett senare tillfälle.


Ingen dagens idag men en bild på min tredje förbeställning, ska bli så spännande att se hur den ser ut på riktigt.

5 kommentarer:

  1. Både topen och klänningen är fina på, jag letar klänningen men har inte hittat den någonstans ännu. De sålde slutpå Folk på en gång. Snygg är den i alla fall.

    Vilken fin förbeställning, jag är inte klar med sommarens-kollektion ännu men snart så!!

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  2. Helsingborg är en vacker stad, däremot har jag aldrig shoppat loss där så har inte den blekaste om vart centrumet ligger.

    Å Ullared, ett underbart shoppingmecka - jag älskar att skrota runt där. Lider inte ett dugg av alla människor, hamnar i någon slags egen bubbla :)
    SJälva Ge-Kås har lite märkesvaror dock inte på kläder, men sen har ju både Scorett, Vagabond och MQ sina outlets där så jag brukar alltid komma hem med kassarna fulla med fynd.

    Såg att de filmade i år igen - så kommer få se mer av dina grannar under hösten :)

    /Carina

    SvaraRadera
  3. Klänningen du har förbeställd är ljuvlig! Ska bli roligt att se den på riktigt.

    SvaraRadera
  4. Jepp, ni gick på fel håll & vad jag förstått hamnade ni i gallerian Söderpunkten . men sommarkortet gäller väl än, så gör ett nytt försök =) Lycka till =)
    Åsa

    SvaraRadera