fredag 6 augusti 2010

Tradera reservationspris




varför använder mig av detta?? Jag blir bara lack när jag ser auktioner med detta otyg. Jag förstår ärligt talat inte vad man skulle vinna på att ha ett gömt lägstapris, är det inte bättre att lägga korten på bordet med en gång och visa vad man vill ha.


Jag säljer en del på Tradera men lägger aldrig ut 1 kr auktioner utan lägger ett ingångsbud som jag kan tänka mig acceptera direkt. Vissa säger att det är bätte med enkronasauktioner och visst man kanske lockar till sig fler budare från början och de i sin tur triggar varandra. Men jag vill inte sälja mina dyrare kläder för hur lite som helst utan har ett pris som jag tycker är rimligt. För risken är ju att de går riktigt billigt annars.

Men just reservationspris har jag aldrig förstått, vad är vitsen med det egentligen???

10 kommentarer:

  1. Håller med. Finns nog inte ens ett vettigt svar på det.

    SvaraRadera
  2. Håller med dig fullständigt! Har också funderat över detta...
    Sätter alltid som ingångsbud vad jag lägst kan tänka mig att sälja plagget för.

    Tycker heller inte att det skulle vara värt allt arbete med att packa och skicka ett plagg för endast några få kronor, då kan det hellre gå till välgörenhet!

    /Anette

    SvaraRadera
  3. Håller med. Jag stör mig jättemycket på det.

    Kram från Viola

    SvaraRadera
  4. Här kommer en till som instämmer.
    Har inte heller förstått poängen med det.
    Näe, lägg ut det pris som du är villig att accetera som utgångspris - eller om du är den modiga typen, lägg 1 krono och håll tummarna :)

    /Carina

    SvaraRadera
  5. Hej ! Hittade dej & din trevliga blogg genom någons sida, vems kommer jag inte ihåg för jag skruttar runt & läser på så många =)
    Nix, jag kan inte heller förstå detta med reservationspris. Det är kanske för att köpare ska triggas att lägga bud & se om dom "spräcker" upp så reservationspriset försvinner ?? Ja, det kanske blir att någon lägger högre bud än vad dom egentligen hade tänkt sej....
    Jag har väl budat på en sån auktion ett fåtal gånger, men det är ju inget roligt alls :-/
    ( kom inte ens i närheten av reservationspriset )
    Å sen kostar det väl typ 15 kr extra att lägga in detta ?

    Åsa

    SvaraRadera
  6. Ja, jag är också med dig här! Bara dumt, men jag tror också att det ska locka folk till att försöka buda upp till lägstapriset. Inte för att det fungerar på mig ändå... Kram

    SvaraRadera
  7. Jag vet inte hellre, men det kanske är som någon skrev att trigga igång auktionen. Men det låter ju långsökt det med. Jag gör som du när jag skriver ut mina auktioner och väljer ett lägsta pris som jag kan tänka mig.

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  8. Förut handlade jag först Odd Mollysar, senda OCKSÅ vanliga märken. Men det blev ju snordyrt, för de vanliga kläderna bara hänger där. Då bestämde jag mig i våras att bara köpa Odd Molly.

    Här i ödemarken är det bara jag som bär OM. Man träffar inte så många så det blir inte så mycket snack. Jag tror inte ens folk vet att det är Odd Molly jag bär. Ibland frågar dom ju...

    Men att ha en öppen OM blogg skulle jag aldrig ha just på grund av avundsjukan.

    ~Livet i byn

    SvaraRadera