måndag 19 oktober 2009

Besviken del 1

Jag beställde tre plagg från Ajabaja direkt när de fick in vinterkollektionen. Jag väntade hela förra veckan och sen mailade jag dem i helgen och undrade om de skickat kläderna. Ja de skickade vi den 12:e, de ligger säkert på ditt postställe. Jag återkommer och frågade om de inte hade något kolli nummer eller dylikt. Nej, vi skickade dem som vanligt brev. Kläder för över 4.000 kr skickas i ett vanligt brev, är det klokt? Hör på ditt utlämningsställe om det finns där, avin har kanske bara kommit bort. Good Luck, utlämningsstället är en liten matvaruaffär med mestadels ungdomar (familjeföretag) som har noll koll gällande det mesta. Jag förklarar detta för Ajabaja att det är en liten affär med två personer på plats, en i kassan och en i posten. De betjänar ett område med 10-12.000 personer så det finns en hel del brev på deras lager. Svaret jag får då från Ajabaja lyder:



Det är värt att testa! Hade en kund senast idag som varit och frågat på sitt utlämningsställe där de precis skulle skicka tillbaka paketet utan att skicka iväg en avi! :( Testa att prata med dem! Förstår att du inte vill vänta när du handlat för så mycket, men finns tyvärr inget jag kan göra härifrån!:(



Borde inte Ajabaja engagera sig mer? Ska jag gå dit och fråga efter ett brev från ajabaja till mig när de nästan inte hittar paketen man har avier till? Och hur länge ska de övriga kunderna behöva vänta när de letar efter ett brev som vi inte är säkra på att det ens finns där. Är det rimligt? Jag känner så här just nu, jag får vänta tills en påminnelse dyker upp och då ta ställning till om jag vill behålla kläderna. Annars får de väl gå i retur till Ajabaja och då kan de behålla dem men frågan är när får jag tillbaka mina 4.000 kr?

7 kommentarer:

  1. Men hjälp??? Hur kan de skicka ut en sådan order utan att skicka det spårbart? Om de nu tycker att det är så dyrt att använda Posten kan de väl ta Schenker eller nåt annat. Hoppas det löser sig.

    SvaraRadera
  2. Hej .. detta är från NewYorker som skrivit till dig på Familjeliv.. jag lyfte hit det.
    //Bina



    Grrrr ... läste precis i Oddefvas blogg om Ajabajas nonchalanta inställning när varor för flera tusen inte kommit fram.
    Jag kan inte kommentera i bloggen (man behöver ett konto som jag inte har, antagligen för att jag inte bloggar), så jag skriver här.

    Jag brukar handlar en hel del hos Ajabaja, och irriterar mig ibland på att de aldrig har fraktfritt och att de inte erbjuder faktura som betalningsalternativ.
    Alla andra webbshoppar (som jag handlat ifrån) skickar alltrid spårbart, med dhl, schenker eller rekat - men inte Ajabaja (tydligen, jag har aldrig reflekterat över det tidigare).

    Och nu vill de inte ta någon som helst ansvar för varor de skickat, och som inte kommit fram?

    Jag behöver väl knappast säga att jag ALDRIG kommer att våga handla av dem igen!!!

    Hoppas det ordnar sig för dig!!!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Men jösses.. märkligt att de inte försäkrar sina försändelser när det är så mycket pengar det rör sig om!

    Hoppas det kommer fram IDAG! *muttrar*

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Det är deras ansvar om du inte fått ditt paket. De måste ersätta dig med pengar eller nya varor. Inte ditt ansvar. Hoppas varorna ligger på ditt utlämnings ställe.

    SvaraRadera
  5. Oj...hoppas grejerna hittar hem till dig! Fö är det ju ganska märkligt att helt o hållet lita till Posten. Att reka kostar 50:-, ganska billigt för att öka säkerheten.

    Nonchalant stil, om du frågar mig.

    SvaraRadera
  6. Hej,

    Läser och lider med dig.
    Hoppas det löser sig, men det är trots allt Ajabajas ansvar,och inte ditt, men förstår att det frestar på med allt strul. När jag själv bestält från Ajabaja har jag markerat avhämtning i butiken istället - kanske vara värt att prova. Men ej heller det har i och för sig gått helt problemfritt, iblan har mina via webben beställda, och bekräftade plagg varit slut när jag kommit dit för att avhämta. Inga problem, fick ju givetvis pengarna tillbaka, men surt sa räven liksom!

    Håller tummarna,
    Mollyflickan

    SvaraRadera
  7. Men åh! Vad dryyygt! Har aldrig tänkt på det men de skickar ju med vanlig post om man inte väljer PF som jag brukar göra.
    Hur funkar det eg regelmässigt? Är det deras ansvar om de väljer att skicka med vanlig post?
    Hoppas SÅ att det löser sig!!!!
    KRAM

    SvaraRadera