torsdag 15 oktober 2009

Malmös Odd Molly shopping

Det är alltid lika kul att gå ut och titta vad affärerna har fått in för nytt när en ny kollektion kommer. De affärer i Malmö som jag handlar mest ifrån är Iisa och Factory. I alla fall när det gäller Odd Molly och andra märkeskläder.

Iisa är en mysig affär, ganska stor med två rum och mycket fina kläder. Dessutom har de Mulberry väskor och agendor/plånböcker. Hade tagit in ganska lite Odd Molly från vinterkollektionen tyckte jag. Deidress dress hade de i både den bruna och den lila variantern, dock var det mesta sålt utav denna, i purple fanns det bara en 0:a kvar och i den bruna fanns två storlekar kvar. Det kan hända att de har fler undanstoppade på lagret men jag tror inte det de borde hänga framme i så fall. Jag tyckte den kändes skön i materialet och var faktiskt fin men min storlek fanns inte där annars hade jag provat den. De hade mycket av voile short dress i flera färger även den rosa, glazing frill tank, glazing tassel tee, voile s/s blouse och ett fåtal alpaca tassel long sweater.

Sen gick jag till Factory som är en mycket mindre affär men den är otroligt mysig och personalen är supertrevlig. De hade fått in ganska mycket dock inte Deirdress dress, men glazing frill tank fanns även här. De hade även subzero wool sweater och blusen Doily som jag köpte. Personalen håller en kompiston, kan berömma en för kläder och smycken och även tipsa om nya kläder som kommit in. Bla fick jag titta på en cashmereklänning och en blus från Baum und Pherdgarten. De visar även vad man kan kombinera kläderna med och allt detta är jätteroligt om man är på humör för det. Det blir ju lätt så att man blir sugen på att handla trots att man bara tänkt titta. En nyhet jag fick reda på är att de ska starta webshop inom några veckor. Verkar vara populärt nu bland affärerna.

Det finns några andra affärer som säljer Odd Molly i Malmö innerstad, Ajabaja men den affären är så trång och liten så den inbjuder inte till provningar. Levi's® Store & de Luxe har ett litet sortiment men tar aldrig in några 4:or, mycket märkligt men eftersom de brukar ha samma sortiment som de andra så har jag aldrig påpekat detta. Åhléns har ju massor i år men det brukar alltid komma in senare och det ska blir roligt att se om de har något som inte de andra har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar